WSBK/WSS- 2007 - Qatar Round 1

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
WorldSBK.com Livetiming.
Losail, 22-23-24 February 2007 (Superbike) Superpole [Session Complete]
Pos. Rider Bike Last Lap Best Lap Laps Gap
1 [11] T.Corser Yamaha YZF-R1 PIT IN 1'58.402 1
2 [3] M.Biaggi Suzuki GSX-R1000 K7 PIT IN 1'58.724 1 0.322
Kejsaren bara tvåa!?

Vad hände? Punka, loppa på stiftet eller vad :va

Ajja, till rejset har de hittat felet och då kommer han att tokrijera :fakta
 
Max ursäktar sig (som vanligt):


"(Biaggi) still wants more from his machine.

Biaggi said: “At the moment, the area where we are working the most is on the acceleration of the bike.

“Of course, like all riders I want better acceleration, but I feel that it is in this area where we are a bit lacking. If we can improve that, without losing anything elsewhere, I think we can have a good raceday.

Biaggi also complained that the grip from the Pirelli tyres was not what he had been hoping for, but added that it was because of the track conditions, and not his GSXR 1000."

(Från www.eurosport.com/superbike/losail/2007/sport_sto1095016.shtml)
Det där är inte att ursäkta sig, det är att säga det som sant och riktigt är. En mästare ställer självklart krav på materialet. Slå upp "ursäkta sig" i ordboken innan du skriver det igen :mad: :pannkyss

Nu tycker jag iofs att han borde köra från resten av fältet med bakelitdäck och en GS500E från 1982, men det är i vart fall en förklaring till det genomusla kvalet. Att ligga tvåa i något sammanhang är fullständigt oacceptabelt för en förare av hans kaliber.

Ajja, imorrn vinner han.
 
Max ursäktar sig (som vanligt):
..


Det var gårdagens problem. Samma som hans teamkompis gnällde över. Så vad är det för fel med att även han har samma problem? Kagayama gnällde dessutom mera om den där Suzukin..

Gårdagens utalande:

Yukio Kagayama
"No big problems at all today and because of our recent tests, our bike is pretty much ok for this track. There was a little problem with chattering but we are working on improving the bike's acceleration, mainly because that's what I feel I need at the moment. For me, the track was a little slippery - probably because the strong winds in the past couple of days have deposited some sand on the surface. My two bikes here have slightly different engine characteristics and maybe I need a compromise between the two. We will try a couple of things tomorrow and see if we can make an improvement."


Dagens utalande från Biaggi:

Max Biaggi
“Superpole was another new experience for me and I can tell you that I was a bit nervous before I started it, I didn't want to make any mistakes or crash, so I tried to ride as smoothly as I could and get round in the best time. I am very happy because my Superpole lap was the fastest lap I've done this weekend and it means that I am well-placed on the front row of the grid. The bike is working well and I am enjoying all these new experiences, but what matters now is what happens in the races tomorrow. I think we can make a good result and for that I have to thank my Alstare team for all the work they've done. I am just sorry that Francis Batta is not here to see us and I hope he watches it on TV and we can give him a good result.”

Hans gnälliga teamkompis Kagayama:

Yukio Kagayama
“I think I made small mistakes almost all round the circuit in my Superpole lap and that lost a lot of time. That was mainly because I did not have a good feeling with the qualifying tyre. Maybe I was a bit too aggressive in the first part and by the time I smoothed myself out, it was too late. But my set-up for the race is good - better than for Superpole - and I am confident that I can make good results. After all, second row at this track is not so bad because the first turn is a long way from the start. As long as I make a good start, I can be on the podiums.”
 
Nähh. Grisbrottning.

Max: I think we can make a good result and for that I have to thank my Alstare team for all the work they've done. I am just sorry that Francis Batta is not here to see us and I hope he watches it on TV and we can give him a good result.”

En överaskande ödmjuk Max d e positivt. Men är d hans rätta jag som talar? eller är d :You ain’t seen nothing yet Mr Batta ...
 
2783878 Max: I think we can make a good result and for that I have to thank my Alstare team for all the work they've done. I am just sorry that Francis Batta is not here to see us and I hope he watches it on TV and we can give him a good result.”

En överaskande ödmjuk Max d e positivt. Men är d hans rätta jag som talar? eller är d :You ain’t seen nothing yet Mr Batta ...
Det är klart han ljuger som en häst travar. Han väntar bara på första bästa tillfälle att skälla, förtala och ställa till oreda i teamet.
 
Jag sätter en tunna prutt på att om Biaggi vinner WSBK i år så kommer CA, NT, GO mfl att räkna det som en merit motsvarig en MotoGP-titel :hihi

Visst e d så o hoppas nästan, bara för att!..:tummenupp

Det är klart han ljuger som en häst travar. Han väntar bara på första bästa tillfälle att skälla, förtala och ställa till oreda i teamet.

seriöst så skulle d va skoj om han ändrat sig o att han tog "time out" perioden att tänka igenom en del..:)

Nähh. Grisbrottning.

Bidrar Max till bra racing på o vid sidan av banan så har han min respekt..
 
Last edited:
Varken Corser eller Haga körde med kvaldäck under Superpole utan med det mjukaste racedäcket.

2782973 Hur vanligt är det att förare på den här nivån kör fortare på friträning än på kval. Biaggi har just kört bättre på friträningen än vad han gjort på kvalen??

Är det en konsekvens av en lyckad justering eller mörkar han? Låter lite skumt att en kille på den här nivån tar i så in i h-e på en friträning??

Eller är det bara jag som inte är tillräckligt insatt i statistik...
Ungefär som Bayliss då som var långsammare på andra kvalet. Han måste vara slut.
 
Last edited:
Last edited:
Bayliss har tidigt talat om att d e för hans personliga del 2008 som gäller o där race om tre titlar i olika Ducati generationer..

Jag var inte så allvarlig när jag skrev att han var slut..

Stress o att finna en klockren race set up?
Corser kraschade innan Superpole när han testade ett kvaödäck.
"Corser, who elected to run a tried and tested race tyre rather than the super-sticky qualifier, simply put the crash behind him and stormed to a 1:58.402 lap."
The Japanese star also opted not to use the softer qualifying tyre, preferring to use the softest race option instead.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top