BRÅTTOM! Konvertera till eps.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag har en företagslogga här i jpg som måste skickas i eps-format (eller annat vektoriserat format, jag har inte jättekoll) till ett tryckeri. Självklart så kom chefen på detta idag fredag, och på måndag morgon går hela rasket till tryckeriet. :gnissla

Så:
1) Är det möjligt att konvertera till eps från jpg, jpg är ju ett lossy format?
2) Vilket verktyg, hittade lite shareware men vill inte ha watermarkstämpel på loggan.

Eller om något kan fixa konverteringen lite snabbt, jag kan maila eller pm:a loggan i fråga.

Du kan öppna din jpeg-fil i photoshop och spara den som eps, men det är ju inte att rekommendera....

Jag har en företagslogga här i jpg som måste skickas i eps-format (eller annat vektoriserat format, jag har inte jättekoll) till ett tryckeri. Självklart så kom chefen på detta idag fredag, och på måndag morgon går hela rasket till tryckeriet. :gnissla

Så:
2) Vilket verktyg, hittade lite shareware men vill inte ha watermarkstämpel på loggan.

Eller om något kan fixa konverteringen lite snabbt, jag kan maila eller pm:a loggan i fråga.

2783106 Jag har en företagslogga här i jpg som måste skickas i eps-format (eller annat vektoriserat format, jag har inte jättekoll) till ett tryckeri. Självklart så kom chefen på detta idag fredag, och på måndag morgon går hela rasket till tryckeriet. :gnissla

Så:

Börja med o lägga upp loggan... är den simpel så tar det bara en minut o fixa.

2783131 Du kan öppna din jpeg-fil i photoshop och spara den som eps, men det är ju inte att rekommendera....
Nä det gillar nog inte tryckeriet...

Last edited:
Hittade ett annat verktyg som verkade bättre. Jag slänger upp originalet och ska försöka länka till eps-filen jag gjort, så kanske nån kan kolla om den skulle funka att skicka till tryckeriet. Tack för svaren, uppskattas. :)

Länk till eps: http://www.castraone.com/tempstuff/CABS1.eps

Bifogat

• CABS1.jpg
    CABS1.jpg
    17.7 KB · Visningar: 40
Last edited:
Hittade ett annat verktyg som verkade bättre. Jag slänger upp originalet och ska försöka länka till eps-filen jag gjort, så kanske nån kan kolla om den skulle funka att skicka till tryckeriet. Tack för svaren, uppskattas. :)

Länk till eps: http://www.castraone.com/tempstuff/CABS1.eps

Jag kunde inte öppna den i Illustrator, och den fick mitt skärprogram att hänga sig. Förmodligen är den inte okej. :)

Edit: Jag försökte titta på den i Photoshop, men det gick inte heller.

Fuck. :gnissla

Har begränsade möjligheter att jobba vidare med detta på jobbdatorn, får kolla på det när jag kommer hem istället...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg