Ännu en vilken mobil skall jag köpa

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Dock i lite annan tappning då min kravspec inte är den vanligaste:

Måsten:
Lååång standbytid och taltid
Billig
T9

Slipper helst:
MMS
Kamera
Mp3
Animerade menyer
3G
Bluetooth
Annat tjafs som drar ström

Jag behöver en mobil att ringa ifrån och skicka SMS, inget annat. Jag har redan en Ipod och en digital systemkamera, jag bor i ett land där 3G inte finns och jag ansluter aldrig min mobil till datorn. Stor färgskärm må fungera bra som ficklampa men min maglite är bättre. Kort sagt jag vill ha en telefon utan en massa nonsens....

EDIT: Ingen kamera är rätt prioriterat då jag vistas i miljöer där man inte får ha kameramobil och då vill jag ogärna tvingas lämna ifrån mig telefonen.

Last edited:
Nokia 6210.

Jag har haft en, den absolut bästa telefonen jag har haft, dock lite osäker på om den har T9, men jag tror det.

Enda nackdelen är väl att den tar så lite ström så man glömmer vart man har laddaren mellan gångerna :D

Köpte en Nokia 5140I för 999:- hos Expert ,dock operatörslåst till Telia (iofs lätt upplåst för några hundringar)

Håller en vecka i stöten utan laddning,har T9 och ficklampa,Db mätare och lite mer "kanske" andvändbara funktioner.

Stöt och vattenavisande,dock släpar den på både MMS och en komplett värdelös kamera.

5140i-2.jpg

Edit: Den är mindre i verkligheten än på bilden.

Skulle också satsa på en Nokia. Hade en 3310:a förut. Jävligt bra telefon. Lagom liten och smidig och räcker att ladda typ en gång i veckan. Däremot saknade jag färgskärm på den, fast det ville du ju inte ha. Alla dom här nya heta penisförlängar-modellerna är bara skit. Tvivlar på att nån verkligen använder ens hälften av funktionerna till annat än att visa för kompisarna vilken häftig grej dom har köpt. Kamerorna är värdelösa, dom rymmer för lite och har för dåliga batterier för att ha som mp3-spelare, och det kan väl aldrig vara bekvämt att surfa på en 1":s skärm. Nä fy fan, jag har verkligen aldrig förstått mig på prylbögeri.

Köpte en Nokia 5140I för 999:- hos Expert ,dock operatörslåst till Telia (iofs lätt upplåst för några hundringar)

Håller en vecka i stöten utan laddning,har T9 och ficklampa,Db mätare och lite mer "kanske" andvändbara funktioner.

Stöt och vattenavisande,dock släpar den på både MMS och en komplett värdelös kamera.

Edit: Den är mindre i verkligheten än på bilden.

En vecka i stöten på batteriet ???
Oavsett vilket batteri jag använder i min får jag aldrig någon vettig batteritid.
Testat byta med orginal och special 1200 mah, ladda 24 h, töm helt o gör om ett par gg....
men ändå sällan mer än 3 dagar mellan laddningar.

taltid helt ok

finns skal som täcker kameran

http://se.pricerunner.com/phones/mo...a_310=&a_2654=&a_2917=&a_2662=&a_2637=&a_317=

Du ser tal- och passningstid direkt om du tittar såhär. Att börja på de billigaste borde eliminera onödiga funktioner.
Är du ute efter batteritid så är det en funktionslös SE du ska ha, inte en Nokia. Sen får alla Nokianer säga vad dom vill. Jag var Nokian tidigare och var alltid lika bedrövad över batteritiden. Visst kunde telefonen ligga en vecka, men så fort man snackade i den så sög den batteriet torrt.
Och värre är när batteriet börjar bli gammalt, då gäller inte indikatorn längre, man får börja gissa hur mycket batteri man har. 3/4 pinnar räcker nödvändigtvis inte till ett normallångt samtal, vid exempelvis en vägbeskrivning om du ska hälsa på en polare i hans nya lya.

Edit: Jag tror inte det finns en mobil idag som inte har T9

Jag har både haft Ericsson och Nokia. Det jag går på när jag söker en ny mobil är standby tiden..och då blir mitt val oftast en Sony Ericsson. Nu har jag en z520i och den har funkat bra i över ett år. Haft med den när jag har kört skoter ute i kylan. Har inget att klaga på om den kanske lite dålig kamra då men det är ju inte det du är ute efter. Batterier räcker över en vecka åt mig innan jag behöver ladda den.

Vet inte om den har resten du söker men men :), bara lite info.

Låter som en utmärkt telefon får väl helt enkelt åka till en butik och klämma lite.

Då vill jag bara varna för att det finns rytmiskt bakgrundsljus, som går att stänga av och ramen runt telefonen är svagt självlysande för att man ska hitta telefonen i mörker. Inte allt för flashigt hoppas jag! :gnissla

Då vill jag bara varna för att det finns rytmiskt bakgrundsljus, som går att stänga av och ramen runt telefonen är svagt självlysande för att man ska hitta telefonen i mörker. Inte allt för flashigt hoppas jag! :gnissla

Så längre min flickvän inte förväxlar den med något annat vibrerande och självlysande så är det lugnt....

Varningens finger. Uppfyller alla dina krav men köp den inte. Köpte en sån av samma skäl som dig och är grymt besviken. Min privata mobil är en SE W800i och tyvärr är det en MYCKET bättre telefon. Jag trodde man valde bort de flashiga leksakerna i en billi nalle, men tyvärr är den sämre att ringa med också. Har av någon anledning MYCKET sämre mottagning.

http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/315263/prices

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...