Snö

Jag förutspår att tidningarnas websiter i eftermiddag kommer ha stora rubriker där det står: "Snökaos i Skåne" och "<stort antal> olyckor i Skåne efter kraftigt snöfall."

Skåningar kan fan inte köra bil på vintern...

Snö:D Än är det vinter, då kan det lika gärna få vara vinter med besked!
Här I Avesta var det -20 när jag vaknade:)

Fy satan vad kallt det var i morse! Bilen vägrade nästan starta och när jag körde till jobbet så blev det frost på insidan av rutan! Tur att det inte snöar i alla fall, men det kommer väl hit upp så småningom.

Jag vill ha sommar nu!!!! :4skrika

För kallt för att snöa här... Vi hade -26ºC nu när jag vaknade. Och det ät strålande solsken ute.

Åker till Åre i kväll, polarn sa att det va -20 grader där nu, för nog bli en tidig after ski kanske. Om man överlever backen.

Jag förutspår att tidningarnas websiter i eftermiddag kommer ha stora rubriker där det står: "Snökaos i Skåne" och "<stort antal> olyckor i Skåne efter kraftigt snöfall."

Skåningar kan fan inte köra bil på vintern...

Skåningar i all ära som inte ens kan prata, men åk upp till Sthlm den första halkan och ställ dig och filma. Där snackar vi folk som inte kan köra i vare sig snö eller underkylt regn :näsblod

snö här också :( och då snackar vi sydligaste delen av trelleborg :4skrika och inte lite snö heller :(

klarade knappt att gå till tåget imorse - en sträcka på typ 300m (jag vet, jag är töntig stockholmare som fryser i -10 :gnissla). När jag väl kom till perrongen hörde jag ur högtalarna att tågen var 5-15 minuter försenade och det var droppen... Gick hem och hämtade bilnycklarna och fick stå och skrapa i 10 minuter för att få bort de 5cm snö-och is som täckte min iglo till bil. Väl inne i bilen fick jag fortsätta skrapa insidan av vindrutan :huvet För att göra allt värre började min fläkt göra konstiga ljud halvvägs till plugget, vilket resulterade i att jag stängde av fanskapet och inom tre minuter hade så mycket imma på samtliga rutor att jag fick öppna fönstret (jäkligt skönt...).

När kommer sommaren? :va

Förresten; är det dålig att sladda med automatväxlad bil? :va Vad, om något, tar skada och blir det dyrt att reparera?

Last edited:
Skåningar i all ära som inte ens kan prata, men åk upp till Sthlm den första halkan och ställ dig och filma. Där snackar vi folk som inte kan köra i vare sig snö eller underkylt regn :näsblod

Haha... Så rätt du har!
Jag var i Stockholm den 2 november. Dan efter dom hade haft sitt "snöoväder" som ställde till såna stora problem. Det skulle juh ha kommit MASSOR av snö som gjorde att det blev trafikkaos och lamslog hela Stockholm.
Hmmm... Det var juh knappt nån snö där juh! :va :D

// Lena

Här har det kräksnöat i två dagar. Å jäklar va mycket snö det har kommit. Var juh riktigt mysigt igår kväll när det vräkte ner som fasen. Knappt att man såg ut...
Idag har det äntligen lugnat ner sig. Så nu flyger det bara lite lite snö i luften emellanåt. Även fast solen skiner... :va

// Lena

Bifogat

• DSC00357.JPG
    DSC00357.JPG
    32.2 KB · Visningar: 59
  • DSC00364.JPG
    DSC00364.JPG
    40.6 KB · Visningar: 76
Sånna som tycker snö o vinter e skönt o kul kan inte ha nått utejobb iallafall, idag va det 14minus och rören vi drev ner i backen va inte varma att hålla i med händerna trots gummibelagda handskar.

Det är skönt första 30min man e ute men sen blir det förjäkla kallt överallt när man ska ligga på backen med grejor o ha sig :gnissla Vintern kan gå nånstans o dra ett täcke över sig :rolleyes:

Var tydligen en mc-förare som råkade lite illa ut i morse.
Var på yttre ringvägen i malmö vid sallerups trafikplats, en av chaufförerna där jag jobbar blev omkörd av honom i en j-vla hastighet, ngn kilometer längre fram så låg han i diket. Verkar som om en bil kört på honom.

Back