Jeepdunkar - var hitta?

Eller så är den inte riktigt tät längre och hela bagaget på bilen blir dränkt i soppa. Jeepdunkar är inte särskilt pålitliga helt enkelt. :huvet

Jeepdunkar ska hänga utanpå fordonet tillsammans med spaden, sandstegarna och hi-lift domkraften :tummenupp

Reservdunkar i plast har man inne i bilen.

Jeepdunkar ska hänga utanpå fordonet tillsammans med spaden, sandstegarna och hi-lift domkraften :tummenupp
Tyvär så är det inte alla som har en något som när kompetent offroadbil. :(

Hmm... Undrar hur en Golf V skulle se ut med en jeepdunk på bagageluckan... :va

Tyvär så är det inte alla som har en något som när kompetent offroadbil. :(

Hmm... Undrar hur en Golf V skulle se ut med en jeepdunk på bagageluckan... :va

Skulle sitta fint brevid reservhjulet
DSC00701_e_325efb05050708d9982c193928716501.JPG

Synd bara att han inte hade riktiga däck på den.

Farsgubben har en fem tio stycken som det inte är något fel på.

Isåfall finns dem i huddinge/länna.

Med tanke på att jag bor fem minuter från Länna vore det riktigt lägligt.. påminn honom om att han isåfall priskonkurerar med Biltema som ligger ett stenkast från länna! =)

Tänk på att beggade dunkar ofta har rostat inuti om dom stått ett tag och vips har du har hela motorn full med gammla rostflagor efter det.

Där sa du något...

Eller så är den inte riktigt tät längre och hela bagaget på bilen blir dränkt i soppa.

Point taken...

Kanske är värt att köpa nya på biltema då. De är ju så billiga att börja med så...

Last edited:
Jag har 25litare i plast. Tror jag köpte den på OK en gång i tiden. Den är Mycket bättre än Jeepdunkarna då de är "så där" bra helt enkelt.

Klumpiga, rostar och läcker.

Last edited:
Jag använder gamla förtunnings-tunnor (25liter) från lackverkstaden till att fylla med fuldiesel mm när man ska åka långfärd.
Såna kan jag fixa gratis troligtvis då jag har för mig att jag har kvar minst 5st i garaget, kanske ännu fler.
Helt runda med pålitlig plastkork med utdragbar "pip" men det blir tungt att stå och fylla upp tanken med 4 sådana kan jag lova, iaf på en lätt lastbil....

Jag använder gamla förtunnings-tunnor (25liter) från lackverkstaden till att fylla med fuldiesel mm när man ska åka långfärd.
Såna kan jag fixa gratis troligtvis då jag har för mig att jag har kvar minst 5st i garaget, kanske ännu fler.
Helt runda med pålitlig plastkork med utdragbar "pip" men det blir tungt att stå och fylla upp tanken med 4 sådana kan jag lova, iaf på en lätt lastbil....

Tror du att det kan gå lättare om man har en tung lastbil :va ?

Nej! Det är en VW Golf Country.

Den såldes sådär direkt från fabriken. Det är i stort sett en höjd Golf Syncro med en stor skyddsbåge fram och en skyddsbåge/reservhjulshållare bak.

Då är det där Golfägarna på i Kosovo har hämtat inspiration.
En Golfägare där med självaktning, har givetvis försett sin Golf med Mercedersmärke och Turbomärke alá dekaltrimm på bakluckan, neonfärgade band med Mercedersmärke på nackstöden och tejpade strålkastare med runda ljusutsläpp. :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg