Patentskydda ordet Sommar

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Sveriges Radio skaffar sig nu ensamrätt på varumärket.
Därmed får ingen annan använda ordet i kommersiella sammanhang.

Moderatorerna kommer få fullt upp med att jaga alla användare som skriver sommar på sporthoj.com, jag tror inte ägaren av siten vill bli stämd av Sveriges Radio då sidan kan ses som kommersiell.

Själv funderar jag på att patentskydda ordet sjuk. Tänk vad pengar man skulle tjäna på alla människor som dagligen ringer sin arbetsgivare och sjukskriver sig.
En royalty på tex. 1kr/samtal så är snart bankkontot fullt.

Code:
Sveriges Radio

Last edited:
Det är tur att man inte betalar licens för att dom ska bränna pengar på sån där jävla skit.

Det är väl just det som det har gjort?:va

Nej de har ansökt hos PRV, men det skulle förvåna mig om det går igenom. Man kan inte varumärkesskydda "allmänna" ord.

edit: De säger ju att de bara har lämnat in en ansökan och väntar på svar och att det har blivit godkänt i samma artikel :va

JAG ska fan inte låta ngn ta min sommar :mad: :D

... ska nog bråka lite för skojs skull. Jag har en personlig handläggare på PRV. Nu ska jag ge igen för alla pejlare som plinga på och stört :D

Last edited:
Har precis tagit patent på orden sporthoj och hej. PM:a mig så arbetar vi fram nån form av deal för betalning :D

I artikeln står de ju att de ska varumärkesskydda ordet... varifrån har ni fått att det ska patenteras?

Fattar inte varför dom släppte igenom det jävla 3 :mad:

Det gör mig alltid lika irriterad när någon säger, "Ha'ru 3?" i den meningen "Har du en 3G telefon?"

Så säger man, nä jag har telenor med 3g abonnemang, eller 3 är en operatör och 3g är en ny teknik.

Då står hälften som frågetecken och andra hälften säger Skitsamma!

JAG STÖR MIG!! ... (klaga inte..)

Nej de har ansökt hos PRV, men det skulle förvåna mig om det går igenom. Man kan inte varumärkesskydda "allmänna" ord.

edit: De säger ju att de bara har lämnat in en ansökan och väntar på svar och att det har blivit godkänt i samma artikel :va

JAG ska fan inte låta ngn ta min sommar :mad: :D

... ska nog bråka lite för skojs skull. Jag har en personlig handläggare på PRV. Nu ska jag ge igen för alla pejlare som plinga på och stört :D

Men är det då inte lite underligt att varumärkesskydda ett ord som sommar? Det är ju trots allt en årstid.
- Jo, det kan man kanske tycka, men "Sommar" som radioprogram har ju funnits i 50 år, så det är ett väl inarbetat namn på SR. Och det är också därför PRV har beviljat det.

Jo, det gick igenom. Man har dock fram till 2 april att invända mot det.

Men är det då inte lite underligt att varumärkesskydda ett ord som sommar? Det är ju trots allt en årstid.
- Jo, det kan man kanske tycka, men "Sommar" som radioprogram har ju funnits i 50 år, så det är ett väl inarbetat namn på SR. Och det är också därför PRV har beviljat det.

så för att det är ett "väl inarbetat namn" för de två arbetande på programmet och deras tolv lyssnare så går det igenom... WTF!?

p.s vad fan är sommar? (programmet...)
p.s2 vem fan lyssnar på SR?...

Det gör jag, mest P1 o P3. Vad ska man annars lyssna på, radio nrjrixmegapol
eller?

Samma här, ibland så jag så trött på all j**** reklam på tex. Megapol och Rix så jag står inte ut. Sedan verkar det som att dom bara har 1cd skiva med 15 låtar som spelas om och om igen under flera veckor åt gången. Samma låtar spelas alltså 5-10ggr/dag :zpy :zpy :zpy

Då är det perfekt att byta till tex. P3.

Last edited:
Skulle gissa på att det är sommartoppen dom vill behålla namnet för sig själv på.
Jag lyssnar endast på SR.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...