Jeepdunkar - var hitta?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Var hittar man billiga jeepdunkar?! Jag har scannat blocket och där fanns inga. Jag vill ha begagnade, billiga dunkar, helst i Jeepmodell.

Då jag numera inte har någon båtmack i närheten av den brygga där jag har båten är dunkar ett nödvändigt ont.

Sesså, ge mig era tips eller låt mig tJöpa era jeepdunkar till vrakpris! :)

Bara för att rettas måste jag säga att vi kastade ca 10 st för 2 år sen. :hihi

Var hittar man billiga jeepdunkar?! Jag har scannat blocket och där fanns inga. Jag vill ha begagnade, billiga dunkar, helst i Jeepmodell.

Då jag numera inte har någon båtmack i närheten av den brygga där jag har båten är dunkar ett nödvändigt ont.

Sesså, ge mig era tips eller låt mig tJöpa era jeepdunkar till vrakpris! :)

Tjöp ett tomt fat av någon och en pump till den (handdriven som man vevar med) så slipper du kånka massa dunkar hit och dit. Du lär visserligen ha en mindre släpkärra men vaffan! :tummenupp

Tjöp ett tomt fat av någon och en pump till den (handdriven som man vevar med) så slipper du kånka massa dunkar hit och dit. Du lär visserligen ha en mindre släpkärra men vaffan! :tummenupp

Måste vara hyffsat enkelt att stuva in i bilen bredvid wakeboards och strandprylar och kylväska och elände.. Tror ett fat blir svårt då..

Alla verkar ju kasta dunkar åt höger och vänster, du kanske kan hitta några bortkastade nånstans gratis?

ÖB, Biltema, mackar har.
Tror brorsan har en eller två till salu, kan kolla vad han vill ha för dem om du vill ?
Är du intresserad kan jag ordna så du kan hämta dunken/dunkarna i Södertälje

Måste vara hyffsat enkelt att stuva in i bilen bredvid wakeboards och strandprylar och kylväska och elände.. Tror ett fat blir svårt då..

Det beror storleken på din bil. I en King Cab går ett fat in på höjden lätt.
Men det kanske blir lite dyrt att köpa en bil till fatet :gnissla

Brorsan hade en, 20 liters röd.
utvändigt bra skick, invändigt bör den sköljas ur men det ordnar han om du vill ha den.
60 kr har han tänkt sig.

kruxet är att den finns i Östergötland utanför Linköping MEN min pojkvän bor i Södertälje så han kan ta med sig den dit om du önskar.

Farsgubben har en fem tio stycken som det inte är något fel på. Kan lyssna med honom ifall han ska sälja dem billigt. Dem står ändå bara och skräpar. Speciellt nu när jag inte åker cross längre.

Isåfall finns dem i huddinge/länna.

Tänk på att beggade dunkar ofta har rostat inuti om dom stått ett tag och vips har du har hela motorn full med gammla rostflagor efter det.

Köp en ny för 159:- och spar pengarna för att rengöra motorn är mitt tips.

Last edited:
Tänk på att beggade dunkar ofta har rostat inuti om dom stått ett tag och vips har du har hela motorn full med gammla rostflagor efter det.

Köp en ny för 159:- och spar pengarna för att rengöra motorn är mitt tips.
Eller så är den inte riktigt tät längre och hela bagaget på bilen blir dränkt i soppa. Jeepdunkar är inte särskilt pålitliga helt enkelt. :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg