Webbshopsmodul? - Vill inte uppfinna hjulet på nytt!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Swedies arbete i alla ära men vår gode hövding har ju knappast byggt SH från grunden(iaf inte denna version) utan valt att använda en färdig produkt som han sedan anpassat efter sina önskemål. I detta fall vBulletin.

Jag skulle vilja rigga en inte allt för omfattande webbshop.
Liksom Swedie är jag lat(!?) och ser ingen anledning att uppfinna hjulet på nytt. Därför har jag tänkt ta hem en färdig produkt och har än så länge blivit tipsad om:
Joomla
och
osCommerce

Någon som har några andra tips eller erfarenheter av dessa?!

2775427 Swedies arbete i alla ära men vår gode hövding har ju knappast byggt SH från grunden(iaf inte denna version) utan valt att använda en färdig produkt som han sedan anpassat efter sina önskemål. I detta fall vBulletin.

Liksom Swedie är jag lat(!?) och ser ingen anledning att uppfinna hjulet på nytt. Därför har jag tänkt ta hem en färdig produkt och har än så länge blivit tipsad om:
Joomla
och
osCommerce

osCommerce fungerar bra om man är nöjd med funktionaliteten som den är. Har man dock många specialkrav så kan det vara lönt att utveckla den från grunden.

osCommerce fungerar bra om man är nöjd med funktionaliteten som den är. Har man dock många specialkrav så kan det vara lönt att utveckla den från grunden.

Min krav är för tillfället väldigt begränsade. Det rör sig, om det blir av, om en väldigt begränsad verksamhet med webbförsäljning. Vill inte ha några kopplingar mot något lager/inköpssystem. Jag har inte heller några behov av onlinebetalningar.

Webbshoppen lär skötas hemifrån och det kommer heller inte vara särskillt många produkter.

2775466 Min krav är för tillfället väldigt begränsade. Det rör sig, om det blir av, om en väldigt begränsad verksamhet med webbförsäljning. Vill inte ha några kopplingar mot något lager/inköpssystem. Jag har inte heller några behov av onlinebetalningar.

Webbshoppen lär skötas hemifrån och det kommer heller inte vara särskillt många produkter.
Ja... då funkar det ju. Fast en väldigt enkel webshop tar inte många timmar o knåpa ihop samtidigt som det tar ett tag att configa osCommerce...

Nu pratar vi rätt saftigt i nattmössan. osCommerce är relativt lättmodifierat och du kan ladda hem funktionella tillägg som täcker de flestas behov. Om du ar nojd med osCommerce default tar det 15 minuter att installera. Att bygga sin egen webbshop, tar betydligt mer an nagra fa timmar HanneZ....

Swedies arbete i alla ära men vår gode hövding har ju knappast byggt SH från grunden(iaf inte denna version) utan valt att använda en färdig produkt som han sedan anpassat efter sina önskemål. I detta fall vBulletin.

Joomla
och
osCommerce

Jag har kört Joomla och virtuemart

Fungerar klockrent :tummenupp

2776018 Nu pratar vi rätt saftigt i nattmössan. osCommerce är relativt lättmodifierat och du kan ladda hem funktionella tillägg som täcker de flestas behov. Om du ar nojd med osCommerce default tar det 15 minuter att installera. Att bygga sin egen webbshop, tar betydligt mer an nagra fa timmar HanneZ....
Nja om man ska få in all funktionalitet integrerad i den andra sidan m.m. Sen ska ju servern va konfigurerad. Men visst fixar du det på 15 min så är du snabbare än mig :)

Vad jag mena nu va att klicka på en knapp och lägga till en produkt till en varukorg ungefär. Det tar inte direkt lång tid.

Vad jag mena nu va att klicka på en knapp och lägga till en produkt till en varukorg ungefär. Det tar inte direkt lång tid.

Min erfarenhet sager mig att du bor utga ifran osCommerce eller liknande. Att bygga ditt eget system kommer ta lang tid och du bor dessutom veta vad du gor.

tjoflojt

2776272 Min erfarenhet sager mig att du bor utga ifran osCommerce eller liknande. Att bygga ditt eget system kommer ta lang tid och du bor dessutom veta vad du gor.

tjoflojt
Ja det anser jag också så länge man inte ska ha en vääääldigt väääldigt enkel webshop.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg