Damm

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Är damm så farligt? varför finns damm? hur uppkommer damm?, måste man börja städa mer:va

tycker det är lugnt med dammråttor, då vet man var dom är i alla fall och de verkar drar åt sig damm, kanske bra dammfångare med andra ord.

Jobbar du på kontor sitter du bokstavligen mitt i en dammfälla. Utan att du vet om det. Det visar en färsk undersökning som mätt dammnivån i åtta "nystädade" kontorsmiljöer.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=619407

Orsaken till den försämrade skolmiljön är enligt henne skolornas strävan att göra klassrummen mysigare. I stället för bänkar med lock finns soffor, kuddar med tygöverdrag och gardiner - allt som samlar mycket damm.

Så man har alltså äntligen bytt ut de gamla bänkarna till soffor, tygkuddar och gardiner? :va

Fint, jag har alltid klagat över hur osmidigt det är att sitta på en stol och ha boken på ett bord.
Det är så fantastiskt mycket lättare att sitta på golvet och ha boken på en gardin.

Orsaken till den försämrade skolmiljön är enligt henne skolornas strävan att göra klassrummen mysigare. I stället för bänkar med lock finns soffor, kuddar med tygöverdrag och gardiner - allt som samlar mycket damm.

Så man har alltså äntligen bytt ut de gamla bänkarna till soffor, tygkuddar och gardiner? :va

Fint, jag har alltid klagat över hur osmidigt det är att sitta på en stol och ha boken på ett bord.
Det är så fantastiskt mycket lättare att sitta på golvet och ha boken på en gardin.

har du aldrig sett ungar plugga? hittade en av mina avkommor hängandes dubbelvikt över ryggstödet till soffan med en engelskabok liggandes på sittdynan...:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg