Gat 500cc?

hur många mil har den gått i bänk nu:D

hur har det funkat med bestyckningar (vad är det för munstycken i Lectronarna??)

Hur många mil vet jag inte! men har nog blivit en 60-70 repor i bänken, och fler lär det bli:huvet
Bestyckningen har funkat bra, dom har ju bara en nål som man vrider på istället för med clips, och ett mainjet munstycke som är ett Mikuni tomgångsmunstycke. All justering görs uppifrån på förgasaren, så det är gjort på ett par minuter, ganska bra när man justerar i bänken.
Har tagit av cylindrarna igen för lite mer duration på transferportarna:D
/Lazze2t

Tänker du sälja såna? Är den stabil? Eller är den som windows så att man måste starta om lite då och då..
Jag kommer att göra ett antal extra när allt fungerar som planerat. Än så länge så inga problem men den ska testas på hojen oxå. Som windows lär den ju inte fungera! då kan man lägga ner direkt:D
/Lazze2t

Idag så testade jag den justerbara ypvs styrningen på hojen och allt fungerade som det skulle:tummenupp Återstår en del smärre konstruktionsändringar, sen så är grovjobbet klart.
/Lasse2t

Lite bilder på den senaste uppdatering jag gjort på min RD500 med kopparpackning och kopparring i toppen.
Nu håller den tätt i alla fall:)
/Lazze2t

coppergasket1.JPG

coppergasket2.JPG

oringhead.JPG

En uppdatering av mitt RD500 projekt.
Efter lite mer justerande i bänken så är jag uppe i 109.96 hk på bakhjulet.
För tillfället i alla fall.
/Lazze2t

Hej . Omhylsade? Det ända som är gjort med topparna är planing (höjd komp,korrekt squishhöjd) omsvarvat squishband och o-ringning med koppartråd. gjort av mig personligen själv.
Lazze2t

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back