C-körkort?

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Är i behov av ett c-körkort och har genom utbildningen fått ett pris på 13900:-
I detta priset ingår teorin samt körlektioner tills man enligt uppgift klarar körkortet.

Tänkte bara höra med dem som har lastbilskort här, vad ni gett för era kort och se om man kanske skulle ta o fixa<det på egen hand för en billigare slant, eller om det kanske e svårt o få det mkt billigare än så?

Känns som om man klarar av teorin på egen hand och att max tio lektioner räcker?

Så ni som har lastbilskort kan väl skriva vad ni fick ge för det och vad man bör vänta sig!

Tack på förhand! :tummenupp

Skolan i Revinge?

EDIT: såg att det antagligen var det nu. PM:a mig gärna kontaktinfo eller namn på den som håller i det. SMO6 här.

Last edited:
Låter väl som ett ok pris?

Jag fick min C-behörighet i och med att jag tog D-behörighet(körde upp sista dagen innan det ändrades till att man får ta en behörighet i taget), gick väl max på 1500:-, men då fick jag övningsköra med buss genom motorklubben jag var med i.

Min CE-behörighet (fick den betald av arbetsplats) blev nog desto dyrare. Skulle tippa på 24-28 000kr, men det skulle inte förundra mig om de saltade notan lite då det inte spelade mig någon roll vad det kostade.

/ABCEDE

C brukar väll inte vara speciellt dyrt utan att det är CE som kostar massor?

Kungen betalade mitt C och D kort när jag gick i grönkläder. Men dom räknade med att det gick på ca 20 papp per bokstav.

Jag ska berätta en historia för er om C/CE kort och hur det funkar här i hälsingland.

Jag är till 99,9% garanterad jobb om jag tar CE (jag deltidsstämplar just nu) Då kan man ju tycka att det kanske kab vara värt att lägga ner pengar på mig eftersom jag då får ett heltidsjobb och drar in skatt och på så viss betalar tillbaka de pengar det kostar ganska fort i form av skatt.

Steg 1 pratar med AF får till svar att visst det fixar vi, tiden går och jag hör inget, ringer till AF och frågar varför det inte händer något... Svaret som följer är helt och fullt sanning. Tyvärr du får ingen utbildning vi satsar på invandrare nu så du är återigen placerad sist i kön. jaha det var ju förjävligt tycker naturligtvisst jag men det är väl inte mycket att göra.

Steg 2. Jag får väl ordna det via CSN lån då tänker jag eftersom lånet kan jag betala tillbaka utan problem bara jag får korten. Knallar ner till komvux och pratar med en tant där, här får jag svaret njea du ska inte förvänta dig nåt kommunen har inga pengar att betala din utbildningsplats...

Så summan av kardemmuman blir att regeringen och kommunen hävdar att det är bättre att jag deltidsstämplar och kostar en jävla massa pengar i långa loppet än att hjälpa mig med kortet så jag får ett heltidsjobb...

Är det inte sjukt??? Så funkar det mina damer och herrar nu när det "NYA ARBETARPARTIET" styr sverige.

Jag ska berätta en historia för er om C/CE kort och hur det funkar här i hälsingland.

Jag är till 99,9% garanterad jobb om jag tar CE (jag deltidsstämplar just nu) Då kan man ju tycka att det kanske kab vara värt att lägga ner pengar på mig eftersom jag då får ett heltidsjobb och drar in skatt och på så viss betalar tillbaka de pengar det kostar ganska fort i form av skatt.

Steg 1 pratar med AF får till svar att visst det fixar vi, tiden går och jag hör inget, ringer till AF och frågar varför det inte händer något... Svaret som följer är helt och fullt sanning. Tyvärr du får ingen utbildning vi satsar på invandrare nu så du är återigen placerad sist i kön. jaha det var ju förjävligt tycker naturligtvisst jag men det är väl inte mycket att göra.

Steg 2. Jag får väl ordna det via CSN lån då tänker jag eftersom lånet kan jag betala tillbaka utan problem bara jag får korten. Knallar ner till komvux och pratar med en tant där, här får jag svaret njea du ska inte förvänta dig nåt kommunen har inga pengar att betala din utbildningsplats...

Så summan av kardemmuman blir att regeringen och kommunen hävdar att det är bättre att jag deltidsstämplar och kostar en jävla massa pengar i långa loppet än att hjälpa mig med kortet så jag får ett heltidsjobb...

Är det inte sjukt??? Så funkar det mina damer och herrar nu när det "NYA ARBETARPARTIET" styr sverige.

mje, dedär e ett exempel på en av sakerna vårat förra parti fixade till serru :tummenupp

nepp, hadde sossarna fortfarande styrt så hadde jag bara behövt knallat ner till AF med en arbetsgaranti så hadde det vart klart. Numera behövs ingen arbetsgaranti eftersom alla får söka oavsett om man är garanterad jobb eller inte, mao någon som har taskigt med stämplingsdagar och skiter helt och fullt i om han ar ce eller inte men han/hon får ju nåt att göra i alla fall...

Vill inte göra detta till någon politisk debatt, jag bara tycker att det är helt sjukt att man kan bli så motarbetad oavsett vem som styr sverige. Sen hjälper det inte att kommunen skiter fullt i en trots att dom i dagarna gick ut i tidningen och var så glad att de gick 74mille plus förra året...

mje, dedär e ett exempel på en av sakerna vårat förra parti fixade till serru :tummenupp

I detta priset ingår teorin samt körlektioner tills man enligt uppgift klarar körkortet.

Tänkte bara höra med dem som har lastbilskort här, vad ni gett för era kort och se om man kanske skulle ta o fixa<det på egen hand för en billigare slant, eller om det kanske e svårt o få det mkt billigare än så?

Känns som om man klarar av teorin på egen hand och att max tio lektioner räcker?

Så ni som har lastbilskort kan väl skriva vad ni fick ge för det och vad man bör vänta sig!

Är nyfiken på vilken skola/ utbildning det är

Ja du, det är billit!

Tror iof att dom saltade min nota eftersom jag hade fått 20 slängar av min föredetta arbetsgivare för att få kortet efter nedläggning av företaget. men minst 15 hade det nog kostat iaf, och detta var 7 år sedan! Så jag tippar på runt 20 idag. Bara att åka.......:tummenupp

Är nyfiken på vilken skola/ utbildning det är

Hej!

Jag går på brandmansutbildningen på räddningsverkets skola i Revinge.
Men tilläggas skall att skolan inte på ngt sätt är inblandat i c-kortet, utan detta är ngt vi fixat själva.

http://www.ams.se/go.aspx?c=31597

"Transport och maskinförararbete , Hela landet" :tummenupp

Sannerligen säger jag eder, det är ett fantastiskt land vi lever i!

Hade man bara varit arbetslös och inskriven på en arbetsförmedling så...gäller ju inte studenter tyvärr...:tummenupp

Skolan i Revinge?

EDIT: såg att det antagligen var det nu. PM:a mig gärna kontaktinfo eller namn på den som håller i det. SMO6 här.

Stämmer bra...

Men då e du på LIA nu eller?
Detta erbjudande gäller under denna termin, dvs fram till sommaren.

Last edited:
Hej!

Jag går på brandmansutbildningen på räddningsverkets skola i Revinge.
Men tilläggas skall att skolan inte på ngt sätt är inblandat i c-kortet, utan detta är ngt vi fixat själva.

Synd, för det priset så skulle jag slänga mig över chansen att fixa c-kortet :)

Det priset du har fått motsvar på Yrkestrafikskolan mellan 10-15 lektioner plus teori.

låter väl som ett helt ok pris! jag har också gått SMO fast i Skövde...där va skolan inblandat lite mer även om vi fick betala det själva...vet du om kostnaden för uppkörning ingår i dom 13900? jag fick betala lite mindre fast då ingick inte uppkörningen...

har ni flera körskolor som ni kan knyta till er är det bara bra! hos oss blev det en jäkla kamp om körtider när 40pers tog kortet samtidigt och hade bara en bil att tillgå för övningskörning...

Det var ju ett bra pris. Själv betalade jag mitt CE med egna pengar. Gick lös på lite 12.000+ via körskola, men hade då fördelen att öva mycket med min kommande arbetsgivares ekipage på kvällar och helger, vilket var guld värt. Körde upp för C på skolan i Kalmar och CE privat i Norrköping.

låter väl som ett helt ok pris! jag har också gått SMO fast i Skövde...där va skolan inblandat lite mer även om vi fick betala det själva...vet du om kostnaden för uppkörning ingår i dom 13900? jag fick betala lite mindre fast då ingick inte uppkörningen...

har ni flera körskolor som ni kan knyta till er är det bara bra! hos oss blev det en jäkla kamp om körtider när 40pers tog kortet samtidigt och hade bara en bil att tillgå för övningskörning...

Lite off topic men ändå... Hur har du det med jobb nu?
Uppkörningen ingår ej! Så jag undrar om man inte kan komma undan billigare än såhär om man kirrar teorin själv?? Men va brukar snittet på antal lektioner ligga på? Är väl egentligen inget jättenytt i förhållande till bil, jag har kört en hel del lätt lastbil skall tilläggas.
Vad är det svåraste med c-kortet?
Förstår ju att CE e mkt svårare...

Synd, för det priset så skulle jag slänga mig över chansen att fixa c-kortet :)

Det priset du har fått motsvar på Yrkestrafikskolan mellan 10-15 lektioner plus teori.

Ok, men frågan e ju om man inte klarar sig med 10 lektioner, eller vad är det som e svårt med tunglastbil, har som sagt kört en hel del lätt lastbil...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...