Katt och hundproblem!

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Tja!

Har ett litet bekymmer. Skaffade katt för ett par månader sen! En ragdoll som idag är 3 månader.

Adopterade igår en tjejkompis hund för hon har börjat jobba som flygvärdinna. Ozzy heter han och är 18 månader.

Katten gillar inte ozzy alls :tungan

Ozzy är en glad skit och vill bara hälsa och lukta men katten spottar och fräser och lever allmänt f*n!

Det är i och för sig bara första dagen men jag vill gärna ha lite tips och råd. Kommer det ge sig så småningom? Jag vill inte heller stänga ute något av djuren från flocken då det hade kännts fel.

Tacksam för all hjälp jag kan få just nu! :confused:

Vänta, sånt brukar lösa sig efter ett par dagar. De måste ju komma överrens om vem som bestämmer.

Vänta, sånt brukar lösa sig efter ett par dagar. De måste ju komma överrens om vem som bestämmer.

Jo förhoppningsvis! Är så ny på katter, är en riktig hundmänniska! Grejen med hundar är att dom ofta löser det snabbt och lätt hundar i mellan! Katter är lite lurigare :D

Just nu har jag sagt till Ozz att ligga vid dörren och katten ligger inne i rummet! Det börjar bli lite mer avslappnat! Katten vågar göra annat än att ligga och resa agg mot ozz!

Men men, får se hur det ger sig under dagen kvällen! Tur att jag hämtade honom igår nu när jag har långhelg!

Tja

som sagt det brukar ta lite tid, brukar oftast bli katten som bestämmer.

Jo men jag vill ändå vara där. Ozzy är ju trots allt en 70 kg råtta. Och jag vill inte att han gör katten eller sig själv illa!

Katten har redan klöst honom på nosen en gång idag :näsblod

Last edited:
Är inte hundar och katter dödsfiender?

Kan man lära en katt att inte jaga möss?

2769909 Är inte hundar och katter dödsfiender?

Kan man lära en katt att inte jaga möss?
hund å katt är inte döds fiender. Vi hade två katter när vi skaffa hund dom va osynliga i en vecka sen sket dom i hunden å nu kan dom äta ur samma skål å sova rygg mot rygg.

hund å katt är inte döds fiender. Vi hade två katter när vi skaffa hund dom va osynliga i en vecka sen sket dom i hunden å nu kan dom äta ur samma skål å sova rygg mot rygg.

Hehe tänkte mest på tom o jerry... då skyddar alltid hunden musen o hatar katten...
var lite överdrivet, var inte så seriös

2769930 Hehe tänkte mest på tom o jerry... då skyddar alltid hunden musen o hatar katten...
var lite överdrivet, var inte så seriös
Vafan här är det tvärt om, katten springer om han ser en sork å hunden jagar den :hihi

(jo lite seriös måste jag va då jag belastar sporthoj rätt mkt nu pga att jag e hemma å sjuk..)

Jo förhoppningsvis! Är så ny på katter, är en riktig hundmänniska! Grejen med hundar är att dom ofta löser det snabbt och lätt hundar i mellan! Katter är lite lurigare :D

Just nu har jag sagt till Ozz att ligga vid dörren och katten ligger inne i rummet! Det börjar bli lite mer avslappnat! Katten vågar göra annat än att ligga och resa agg mot ozz!

Katter brukar vara bitchiga ett par dagar, resa ragg, klösa och fräsa. Sen går det över.

stakars katt, där kommer nån hund och gör inbrott på hans territorium.

Ge dom ett par veckor, kanske testa att ge dom båda nått gott ur samma hand?

Eee wtf släng in dom i ett rum och se vem som kommer ut som vinnare :tungan

Jag hittade en katt som jag tog hem. Kattfan hade nog dödsönskan eller ngt. Hon vågade iaf sig på tricket att äta ur samma matskål samtidigt som hanhunden (lika stor som nosen på vovven)

Nu älskar honhunden och kattskrället varandra. Hunden brukar härma missen vilket brukar sluta i ett gott skratt då hunden inte är riktigt lika smidig :)

Bifogat

• Vera amicizia.jpg
    Vera amicizia.jpg
    59.7 KB · Visningar: 40
  • comodità2.jpg
    comodità2.jpg
    124.1 KB · Visningar: 41
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...