Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Idag köpte jag en Pioneer DVR-645 helt utan hjälp härifrån. :banana

Jag tror den blir fin, den har HDD som man kan spela MP3 ifrån och USB som det är oklart vad man kan göra med.

I övrigt kommer jag inte ihåg vad som var bra. :gnissla

Har du 30K att spendera tycker jag att du kan slänga ett öga på
Harman/Kardon AVR645 alt. NAD T763

http://www.harmankardon.com/product...try=US&Language=&cat=REC&prod=AVR 645&sType=C

http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/Receiver/NAD_T763v2_Hemmabioreceiver_Graa.htm

Satsa på högtalare i samma serie från tex Infinty, Canton eller JBL :tummenupp

Nad har ju hyfsat pris på sina stärkare, finns det nåt ställe i halmstad som har dom eller är det hifi-klubben i Helsingborg som gäller? Dom har väl även Infinity? Vill ju provlyssna.

Audio Vectors nya K3 Signature serie (Pussla ihop själv ett 5.1)
.

Vill ha golvhögtalare, ska kolla dessa:tummenupp

Last edited:
Nad har ju hyfsat pris på sina stärkare, finns det nåt ställe i halmstad som har dom eller är det hifi-klubben i Helsingborg som gäller? Dom har väl även Infinity? Vill ju provlyssna.

NAD tycker jag är riktigt prisvärda... Mycket mos, fina komponenter för bra pengar... Tyvärr är det ingen i Halmstad som är ÅF för NAD så du får nog tyvärr pallra dig ner till Hbg.. Ring några timmar innan om det är någon speciell högtalare du vill lyssna på så riggar dom det.:tummenupp

Dom har tyvärr inte infinity.. Men Dali, B&W, CV, mfl

Kolla infinitys hemsida, finns mycket godis...

http://www.infinitysystems.com/homeaudio/default.aspx

När du är i HBG så kolla in på Hallbäcks audio också, de har bra utbud av harman/kardon och lite annat gottis! :tummenupp

Kabelexperten Dee_cati är inte anträffbar så jag går "public" med min okunskap, modigt va? :)
Hur ska jag koppla ihop mina grejor i helgen:

LCD med HDMI
Receiver med HDMI (I/O!)
DVD med HDMI
PS2 med vettefan
Comhem digibox med scart och digital audio ut, optisk

Vad ska jag köpa och hur ska sladdrna sitta?

Idag köpte jag en Pioneer DVR-645 helt utan hjälp härifrån. :banana

Jag tror den blir fin, den har HDD som man kan spela MP3 ifrån och USB som det är oklart vad man kan göra med.

I övrigt kommer jag inte ihåg vad som var bra. :gnissla

Vill bara ge dig ett tips.
Det finns en ny mjukvara till Pioneer DVR-645 att ladda hem från www.pioneer.se

/Martin

Kabelexperten Dee_cati är inte anträffbar så jag går "public" med min okunskap, modigt va? :)
Hur ska jag koppla ihop mina grejor i helgen:

LCD med HDMI
Receiver med HDMI (I/O!)
DVD med HDMI
PS2 med vettefan
Comhem digibox med scart och digital audio ut, optisk

Vad ska jag köpa och hur ska sladdrna sitta?
Du ska köpa:

2 st HDMI kablar, en från dvd till reciver, en från reciver till tv.
En tos-link kabel (optisk) från digibox till receiver
PS2, vet inte vad den har för anslutning, men du kan koppla in alla utom scart direkt till din reciever, du använder den som bildväxel alltså.

Last edited:
Du ska köpa:

2 st HDMI kablar, en från dvd till reciver, en från reciver till tv.
En tos-link kabel (optisk) från digibox till receiver
PS2, vet inte vad den har för anslutning, men du kan koppla in alla utom scart direkt till din reciever, du använder den som bildväxel alltså.

Okej, men jag måste ju koppla in dvd till digibox på något sätt också. Det blir väl en scart till tv och en till dvd eftersom den har dubbla scart, eller hur gör man?
Ps2 kan vi lämna därhän tills vidare.

Okej, men jag måste ju koppla in dvd till digibox på något sätt också. Det blir väl en scart till tv och en till dvd eftersom den har dubbla scart, eller hur gör man?
Ps2 kan vi lämna därhän tills vidare.
Visst i fan du hade ju en sån DVD, Det har inte jag, men det logiska vore scart från box till DVD, sen kör du signalen ut på HDMI precis som när du tittar på film. Tyvärr kan jag inte garantera det. Har du optisk in på spelaren också?

Visst i fan du hade ju en sån DVD, Det har inte jag, men det logiska vore scart från box till DVD, sen kör du signalen ut på HDMI precis som när du tittar på film. Tyvärr kan jag inte garantera det. Har du optisk in på spelaren också?

Den verkar inte ha Optisk, se s14

http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/E6F92AF843691965C125722F005179AA/$File/MAN-DVR545645H-EN.pdf

Däremot verkar den ha sjukt mycket annat skit, G-Link liksom - vaffan är det? Trodde det var Eminems hangarounds. :brynad

Jag tycker det verkar som min helg är förstörd, kolla in bilderna lixom:

Bifogat

• dvd-digibox-lcd.JPG
    dvd-digibox-lcd.JPG
    32.3 KB · Visningar: 45
  • dvd-receiver-lcd.JPG
    dvd-receiver-lcd.JPG
    33.8 KB · Visningar: 50
Aha, tack för det. Vilken programvara är det?
Jag fick ju min igår så borde inte den ha senaste redan?

Den är ju släppt den 7:e februari så det är inte alls säkert att du har den senaste. Det står dock hur du skall kolla vilken du har. Bara att kika har du rätt så är det ju kanon.

/Martin

Fick mina kablar i går, en SCART och en komponent kabel, så snart blir det att koppla

scart.jpg

scart1.jpg

komponent.jpg

komponent1.jpg

Jaha, har du bestämt dig för några än ??

Någon som har en susning om varför min DVD inte hittar en endaste TV-kanal när den söker, trots att jag har fungerande signal till min digitalbox som är kopplad dels direkt till tv (fungerar) och från digitalboxens andra utgång är den kopplad till DVD (fungerar inte).

Jättetaxam för jelp.

Någon som har en susning om varför min DVD inte hittar en endaste TV-kanal när den söker, trots att jag har fungerande signal till min digitalbox som är kopplad dels direkt till tv (fungerar) och från digitalboxens andra utgång är den kopplad till DVD (fungerar inte).

Jättetaxam för jelp.

Har du en digitalTVmottagare i DVD:n då?:va

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back