Delfin slakt!!

Jag håller med om att djurhantering ofta är under all kritik.

Men detta är lite naivt. Man tar strid genom att sätta ett namn på en lista bland 100.000 andra, känner sig nöjd med sitt bidrag och säger att "idag slog jag verkligen näven i bordet". (Kanske någon nu till och med dristar sig till att fråga mig "vad har DU gjort själv?").

Men vem tar strid på riktigt? Vem vill offra sig och göra något mer än sätta sitt namn på en lista? Vem är ens beredd att sluta köpa japanska produkter? Playstation? Eller sluta köpa japanska motorcyklar kanske? Ingen??? Nä, jag trodde väl det.

(Nu trodde ni jag bjöd på en poäng, Triumph och Ducatiägare, men ni köper väl andra japanska prylar än hojar, eller hur?) :7peta

Men jag är inte bättre, själv är jag en skurk, jag har inte gjort något nämnvärt för världen utom möjligen köpt ett par lågenergilampor och skickat lite pengar till Rädda Barnen. Kan till och med ställa upp med mitt namn på den här listan. Men jag försöker heller inte låtsas att jag gör något.

Sådär, nu har jag varit dum. Slå på eldkastarna och skicka lite flammor!

Har inte kollat på filmen men jag vet inte om du har sett/hört hur dom hanterar hajar där borta? Det är nog snäppet värre. Dom skär av fenorna på hajen eftersom det är det mest dyrbara, används i t.ex. hajfenssoppa här hemma, och sedan kastar dom tillbaka hajen. Utan fenor så sjunker den till botten där den "drunknar" eftersom den inte kan simma för att få i sig syre. Inte heller speciellt schysst, skulle nog säga det är snäppet värre än detta isådanafall.

Har du sett klippet? Här skär man helt enkelt upp halsen och väntar tills dom är döda. Otäcka dödsryckningar, ovärdigt, djurplågeri osv. Att man dessutom gör det helt öppet, barn gick förbi en delfin som kämpade in i det sista med en uppskuren hals, är ruggigt.

Att man ska döda delfiner öht förstår jag inte, men om man nu ska döda dom så kan man väl göra det ordentligt och så smärtfritt som möjligt.

Att jämföra slakten med slakten av fisk är väl lite lustigt, man brukar känna mer empati för intelligent djur, eftersom vi lättare kan identifiera oss med det. Delfinen är väl ett av dom smartaste djuren..

Edit:

Jag skrev inte på någon namnlista förövrigt, vad är poängen med det.. Alla förutom dom som lever på det + kanske dom som äter delfinerna håller nog med om att det är förjävligt.

Last edited:
klart jappanarna ska ha lite mat... men dom kunde väll fan satt en kula i huvet innan dom började skära i dom

Har du sett klippet? Här skär man helt enkelt upp halsen och väntar tills dom är döda. Otäcka dödsryckningar, ovärdigt, djurplågeri osv. Att man dessutom gör det helt öppet, barn gick förbi en delfin som kämpade in i det sista med en uppskuren hals, är ruggigt.
Halalslakt med andra ord, är du mot det är du ju för SD, det går väl inte ihop? Jag har varit med och slaktat/jagat sen jag var 4-5 år. Lider nog inte allt för mycket av det vad jag vet, möjligen en lite mer realistisk syn på det hela.

Halalslakt med andra ord, är du mot det är du ju för SD, det går väl inte ihop? Jag har varit med och slaktat/jagat sen jag var 4-5 år. Lider nog inte allt för mycket av det vad jag vet, möjligen en lite mer realistisk syn på det hela.

Jag är också jägare, men tycker inte om djurplågeri.
Sen tycker jag att det är fel att säga, att om man är emot att sticka djuren så dom förblöder (halalslakt som du säger), så är man för SD:va låter helknasigt tycker jag.
men det är bara vad jag tycker.

Tycker de är förjävligt med djurplågeri, säger som nån skrev förut..bättre att man då dödar dom snabbt istället för att se på när dom plågas o lider till döds!

Nu tittade jag på ungefär halva filmen och det verkar som det var en helt vanlig Halal-slakt, inget att oroa sig för. :banana

Ja usche, om du ser på filmen så ser du att dom stackars delfinerna dör levandes.

Dom dras även efter bilar och får halsen uppskuren, levandes för att hjärtat ska pumpa ut blodet. Det finns såklart snällare sätt att avlinva djur på.

Så mördas alla fiskar! Även typ torskar och laxar och sånt!

Skriv och protestera mot muslimerna och judarnas metoder för dom vill ju tillämpa
liknande metoder på europeisk mark.Men då är man inte politiskt korrekt iofs
och det är väl ett måste.

Ingen i tråden nämner judarnas metod (koscher) av slakt,är det känsligare att anmärka på dem än muslimer?

Last edited:
Skriv och protestera mot muslimerna och judarnas metoder för dom vill ju tillämpa
liknande metoder på europeisk mark.Men då är man inte politiskt korrekt iofs
och det är väl ett måste.

Ingen i tråden nämner judarnas metod (koscher) av slakt,är det känsligare att anmärka på dem än muslimer?

just det... religion är fan inte logiskt

Men varför är muslimers religion sämre än judars?
När grund och botten är detsamma.
Judar är mäktiga (rika) och kan kontrollera sin egen media som tex pedofil nästet Aftonbladet i vad som ska sägas enligt dom..
Håll gärna med i deras sk mc schock i sommar..

Last edited:
Men ni missar ju den viktigaste frågan här!

Är delfin gott? Någon som provat? Har käkat valkött, vet ej vilken val det var, och det var rätt ok.

Lär väl dröja innan det kommer delfinfilé på coop dock..

Skillnaden är kanske att delfinen är ett däggdjur.

Som några nämner borde det väl ligga närmare till hands att protestera mot Kosher och Halal-slakt som faktiskt förekommer inom EU i en del länder. Kosher och Halal är i praktiken samma sak, nämligen att däggdjur slaktas utan bedövning genom att halspulsådern skärs av samtidigt som slaktaren yttrar någon religiös ramsa som knappast lär minska djurets lidande.....

Att man ska döda delfiner öht förstår jag inte, men om man nu ska döda dom så kan man väl göra det ordentligt och så smärtfritt som möjligt.

Att jämföra slakten med slakten av fisk är väl lite lustigt, man brukar känna mer empati för intelligent djur, eftersom vi lättare kan identifiera oss med det. Delfinen är väl ett av dom smartaste djuren..

Varför skulle man inte döda delfiner? Har du svårt att förstå varför vi dödar grisar, kor, får, ren, en jävla massa fiskar och en och annan älg? Vet inte vad som skulle vara skillnaden.

Sen det där med empati för intelligenta djur är väl ändå bara påhitt? Tycker inte djurets intelligens har någon koppling med mängden empati det får när någon är dum mot det.

Som några nämner borde det väl ligga närmare till hands att protestera mot Kosher och Halal-slakt som faktiskt förekommer inom EU i en del länder. Kosher och Halal är i praktiken samma sak, nämligen att däggdjur slaktas utan bedövning genom att halspulsådern skärs av samtidigt som slaktaren yttrar någon religiös ramsa som knappast lär minska djurets lidande.....

Scan och Kronfågel kör redan Halal.
Dessutom behöver inte djuret vara obedövat vad jag vet, är det verkligen så?

Stor skillnad mellan slakt å slakt. Gå omkring och skära halsarna på nötkreatur och låta dem förblödas till döds? Tycker ni det är acceptabelt? Helt förargligt. Jägare som skavskjuter en älg brukar t.om må lite dåligt utav det. Man ska inte låta djur plågas till döds. En snabb död om nu djuret behöver dödas. Skärpa

Varför skulle man inte döda delfiner? Har du svårt att förstå varför vi dödar grisar, kor, får, ren, en jävla massa fiskar och en och annan älg? Vet inte vad som skulle vara skillnaden.

Sen det där med empati för intelligenta djur är väl ändå bara påhitt? Tycker inte djurets intelligens har någon koppling med mängden empati det får när någon är dum mot det.

Ja, det är väl OK att döda delfiner då. Dock ej på sätten som i filmen.

Ok. Låt oss säga att du får en miljon kronor, om du tar ihjäl en fluga. Hade du gjort det?

Byt ut "fluga" mot tex "katt" eller "hund", "delfin", "schimpans" och ställ samma fråga igen.

Men varför är muslimers religion sämre än judars?
När grund och botten är detsamma.
Judar är mäktiga (rika) och kan kontrollera sin egen media som tex pedofil nästet Aftonbladet i vad som ska sägas enligt dom..
Håll gärna med i deras sk mc schock i sommar..

Är du på riktigt?

Så bara för att jag tycker att det är fel att döda djur genom att skära upp halsen på dom, vilket SD också tycker, så är jag för SD?

:rofl :rofl :rofl

edit:

Så du har alltså varit med och utfört "halal"slakter?

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...