Bandit hjälm?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Tjena!!!

Tänkte bara fråga ifall det är helt omöjligt att få tag i en beg mattsvart bandit hjälm i storlek medium eller large till rimligt pris. kanske är det så att folk har blivit avskräckta ifrån att köpa bandit hjälmarna pga att dom flesta som provat en fullkomligt hatar dom. Men jag vill iaf ha en. Men vill dock inte pynta 3300kr för en ny, om nu det stämmer att dom är helt kass. Hittade en på blocket men han ville tydligen endast sälja den om jag satt in pengarna på hans konto innan han skickade den. Jag föreslog postförskott så man slipper bli blåst men sen dess har han har inte hört av sig. Är det en som har en liggandes så vill jag KÖPA!!!!

Inte för att klanka ner på ditt val av hjälm.. Men de jag har hört om Bandit hjälmarna har inte varit lysande.. Lite dåliga säkerhetsmessigt.
Jag hade personligen inte kört med denna hjälm.. Skallen är ju endå de viktigste vi har... Men men de råder ju delade meningar i allt gällande utr.

Jag har en Bandit själv. Vad ska man säga... Ljudisoleringen är obefintlig (öronproppar rekommenderas) och det drar rejält i hjälmen eftersom visiret inte är tätt någonstans men jag gillar den ändå. Det är en plasthjälm utan någon direkt säkerhet men jag använder den bara för söndagsturer. När jag kör "på riktigt" så har jag en annan hjälm istället.

Om du redan har en bra hjälm så tycker jag gott du kan köpa en Bandit som du kan använda när du ska vara snygg på stan. Jag tycker dock verkligen inte att du ska köpa den om du inte redan har en bra hjälm, den duger inte som en hjälm att använda till allt.

bandit.jpg

Last edited:
Tjena!!!

Tänkte bara fråga ifall det är helt omöjligt att få tag i en beg mattsvart bandit hjälm i storlek medium eller large till rimligt pris. kanske är det så att folk har blivit avskräckta ifrån att köpa bandit hjälmarna pga att dom flesta som provat en fullkomligt hatar dom. Men jag vill iaf ha en. Men vill dock inte pynta 3300kr för en ny, om nu det stämmer att dom är helt kass. Hittade en på blocket men han ville tydligen endast sälja den om jag satt in pengarna på hans konto innan han skickade den. Jag föreslog postförskott så man slipper bli blåst men sen dess har han har inte hört av sig. Är det en som har en liggandes så vill jag KÖPA!!!!

Finns en hjälm som heter Rat den liknar Bandit hjälmen mycket och är precis lika kass men den kostar bara 1300 Kr köp den istället :)

Finns en hjälm som heter Rat den liknar Bandit hjälmen mycket och är precis lika kass men den kostar bara 1300 Kr köp den istället :)

Var in på någon sida och kollade på RAT hjälmarna visst var dom frän men jag vill ha en bandit:yoparty

Säger bara:

/Fürstenhoff.

Jag håller med, Simpson is da shit! En vit sådan är drömmen...

Jag vet dock inte om det finns någon Simpson-modell som är godkänd för gatbruk vilket Bandit-hjälmen faktiskt är även om den förmodligen inte duger till något. Till saken hör också att Simpson kostar väl från 5000:- och uppåt, jag köpte min Bandit direkt från tillverkaren när de hade utförsäljning av den modellen och gav ca 2600:- för den.

Jag vet dock inte om det finns någon Simpson-modell som är godkänd för gatbruk vilket Bandit-hjälmen faktiskt är även om den förmodligen inte duger till något. Till saken hör också att Simpson kostar väl från 5000:- och uppåt, jag köpte min Bandit direkt från tillverkaren när de hade utförsäljning av den modellen och gav ca 2600:- för den.

Kan inte du sälja den till mig då?

en sån här ska du ha:

Tjena!!!

Bifogat

• 2c_1.JPG.jpg
    2c_1.JPG.jpg
    13.3 KB · Visningar: 423
  • 42_1.JPG.jpg
    42_1.JPG.jpg
    11.7 KB · Visningar: 150
  • c75d_1.JPG.jpg
    c75d_1.JPG.jpg
    13.9 KB · Visningar: 243
Jag har en Bandit själv. Vad ska man säga... Ljudisoleringen är obefintlig (öronproppar rekommenderas) och det drar rejält i hjälmen eftersom visiret inte är tätt någonstans men jag gillar den ändå.

Jag har också en Bandithjälm och jag håller med fullständigt.

Det är en plasthjälm utan någon direkt säkerhet men jag använder den bara för söndagsturer. När jag kör "på riktigt" så har jag en annan hjälm istället.

Om du redan har en bra hjälm så tycker jag gott du kan köpa en Bandit som du kan använda när du ska vara snygg på stan. Jag tycker dock verkligen inte att du ska köpa den om du inte redan har en bra hjälm, den duger inte som en hjälm att använda till allt.

Plasthjälm? NIX, det är en glasfiberhjälm.

Säger bara:
attachment.php

/Fürstenhoff.

Japp det är ju en Simpson man vill ha men jag har provat en Simpson och Bandithjälmen är skönare och Simpson är lika dragig och bullrig som en Bandit dock bättre kvalitet och finish.

tycker du att Bandit är en dålig hjälm kommer du heller inte gilla Simpson-bandit!

den är precis lika dålig på samma saker men kostar det dubbla!

Simpson producerar hjälmar i huvudsak för motorsport med bil, främst dragracing. Top-fuel, Pro-mod osv.... det höga priset beror på att den håller en hög säkerhetsklass, brandskyddet är ett av de bästa!

men ljudnivån och tätningen i visiret är ungefär samma.

tycker du att Bandit är en dålig hjälm kommer du heller inte gilla Simpson-bandit!

den är precis lika dålig på samma saker men kostar det dubbla!

Simpson producerar hjälmar i huvudsak för motorsport med bil, främst dragracing. Top-fuel, Pro-mod osv.... det höga priset beror på att den håller en hög säkerhetsklass, brandskyddet är ett av de bästa!

men ljudnivån och tätningen i visiret är ungefär samma.

Jag vet att Simpson är lika dålig som Bandit men en Simpson är coolare! Jag har ju inte en Bandit-hjälm för att jag tycker den är bra utan för att den är cool och då måste ju en Simpson vara ännu bättre eftersom den är ännu coolare. Så resonerar jag i alla fall :)

Plasthjälm? NIX, det är en glasfiberhjälm.

Är det? Där ser man. Jag kunde svurit på att den är plast men det är ju desto bättre med glasfiber så det var bra att den saken blev utredd!

Till trådskaparen: Du kan ju köpa en Bandit XXR (som jag tycker är Bandits snyggaste modell) eller Alien (den som jag har) för 299 EUR inkl. frakt inom Europa direkt från tillverkaren på http://www.bandithelmets.com. XXR är bara godkänd för användande i USA men jag har då aldrig varit med om en hjälmkontroll när jag blivit stoppad. Å andra sidan skulle jag inte rekomendera Bandit till någon form av mer avancerad åkning eftersom den förmodligen är undermålig som skydd om du skulle krascha.

Återigen: Om du inte redan har en annan, bra hjälm, skulle jag rekomendera dig att allvarligt tänka igenom beslutet att köpa en Bandit. Den funkar som sagt bra som andrahjälm att använda när man är ute och finåker i stan eller liknande men inte mer.

Last edited:
Har tyvär ochså en vanlig Bandit, än så länge !
Sämre hjälm får man nog leta efter.Pinsamt med rinnande ögon bakom visiret..
Vid regn blir hjälmen ett (blött) skämt ;)

som sagt så vill jag helst ha tag i en beg då jag inte vill lägga så mycket på en bandit

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti