Tändstift?

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Hej nu är det dags att byta tändstift. Har hört att man bör ha irdium tändstift men vilken sort ska jag ha till min cbrf 600 -93 ?

Mvh Robin

...eller så köper man Densos U-formade för 1/10 av kostnaden och byter dubbelt så ofta, dvs var 2000 mil. Well... själv skulle jag ha köpt en Core 2 Duo E6300 istället för Iridium-stift eller två nya ventilsätesstål till MIRA-fräsen. :D

...eller så köper man Densos U-formade för 1/10 av kostnaden och byter dubbelt så ofta, dvs var 2000 mil. Well... själv skulle jag ha köpt en Core 2 Duo E6300 istället för Iridium-stift eller två nya ventilsätesstål till MIRA-fräsen. :D

Yeppers, Denso rockar!!!

Jag slängde mitt NGK-stift jag hade i hojen och tryckte dit ett Denso ist.

Sa jag att vi säljer Denso?

Antingen så köper du 4 Denso Tändstift artikelnr: U27FER9 á 110.00 kr
eller så kör du på Denso Iridium Tändstift artikelnr: IUH27 á 269.00 kr.

Ett Iridiumstift har bättre förbränning, starkare gnista, längre livslängd och allt vad det e.

Ander Brink mfl kan säkert förkara mer om Iridium, jag kan inte den tekniska biten.

Last edited:
RoLLER skrev:
Sa jag att vi säljer Denso?
Kostar Denso 110kr/st? Jag hittade NGK CR9E för 65kr/st. Skulle Denso vara så mycket bättre? :va
Å byta var 2000 mil :va Håller Denso nästan dubbelt så länge som tex NGK?
Vad är det egentligen som gör att ett tändstift är slut? :va

Är intresserad av NGK då jag får dem gratis från en släkting som jobbar på NGK ;). måste bara veta vilken sort.

"Core 2 Duo E6300" så du fick så mkt pengar över alltså ;)

Last edited:
Ska tilläggas, jag har inte köpt nya tändstift sen 1998. Har en låda med ett 50-tal stift som "torskade" innan jag lärde mig att bränna bort sotet.

Själv anser jag att det är "hype" att köpa Iridium. Mina hojar misständer inte så jag har inget behov av ett stift som har det lättare att skapa en gnista.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg