Mer åsikter om min DESIGN!?!?

dancy

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
yamaha 600cc
Hej,

Jag håller på med ett projekt där vi ska bygga en Formulastudentbil. Det är som en liten Formula1bil, fast mycket simplare. Bilen har en 600cc yamahamotor och jag vill att designen ska vara MC-inspirerad!

Här e mina första skisser: http://www.martenwallgren.com/kthr4/process.html

Jag behöver hjälp att hitta Mc-delar. Vart kan jag vända mig för att hitta snygga: Bakljus och Karossfästen!

Tack för alla hjälp jag kan få!

/ mw

ser faktiskt ganska snyggt ut... designen skiljer sig ganska mycket från andra formula student-bilar (iaf på skisserna)

e själv med i projektet här nere i lund! första året för oss i år...

ser faktiskt ganska snyggt ut... designen skiljer sig ganska mycket från andra formula student-bilar (iaf på skisserna)

e själv med i projektet här nere i lund! första året för oss i år...

Å fan! Hur går det för er? Några skisser? Visst är det kul!

tycker att bakhjulen ser jäkligt små ut på skissen åvanfrån. Annars ser den ju bra ut.

Riktigt snygga skisser enligt mig. Jag är med i luleås projekt som i år går ut på att förbättra den bilen som vi körde med förra året.

Snyggt!!! :tummenupp

Vad är det för typ av fästen och bakljus du behöver? Kan kolla om det är något jag kan fixa..., har ju hållt på några år med både mc o formelbil :)

Hej,

Jag håller på med ett projekt där vi ska bygga en Formulastudentbil. Det är som en liten Formula1bil, fast mycket simplare. Bilen har en 600cc yamahamotor och jag vill att designen ska vara MC-inspirerad!

Här e mina första skisser: http://www.martenwallgren.com/kthr4/process.html

Jag behöver hjälp att hitta Mc-delar. Vart kan jag vända mig för att hitta snygga: Bakljus och Karossfästen!

Tack för alla hjälp jag kan få!

/ mw

Riktigt snygga skisser enligt mig. Jag är med i luleås projekt som i år går ut på att förbättra den bilen som vi körde med förra året.

Jasså, hälsa Mange Sundin från mig. Vi är polare sen förr så jag följer erat bygge nyfiket härifrån söder.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back