Crosskläder

Trollfar

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Kawasaki KX
Jag ska snart köpa crosskläder, och jag tänkte fråga om ni har ryggskyddet nere i byxorna eller utanför? När jag testade kläder så tyckte jag det kändes lustigt att ha skyddet utanför, eftersom att man har tröjan nedstoppad?

Jag ska snart köpa crosskläder, och jag tänkte fråga om ni har ryggskyddet nere i byxorna eller utanför? När jag testade kläder så tyckte jag det kändes lustigt att ha skyddet utanför, eftersom att man har tröjan nedstoppad?

Jag har alltid skyddet utanpå och tröjan "runt" nederdelen på ryggplattan. Vilket fall brukar det hamna utanpå när man kört ett tag.

Skaffa en så lång tröja att du kan stoppa in den trots att du har ryggskyddet utanpå.:tummenupp

Precis som ola_sandin sa så hamnar det endå alltid utanför efter ett par meters körning.

Skaffa en så lång tröja att du kan stoppa in den trots att du har ryggskyddet utanpå.:tummenupp

Precis som ola_sandin sa så hamnar det endå alltid utanför efter ett par meters körning.

Då har ni fel storlekar på nått..... Mitt far aldrig utanför och sen ser det ju för taskigt ut ha ryggskydd å tröja hänga fladdrande.....

Tips!
Ha alla axelskydd/ryggskydd på utsidan av tröjan, slipper tröjan bli smutsig :D:D:D

Ha ha tankarna far tillbaka till 92-93 när man hade en rosa/vit YZ 125 samt tillhörande rosa/neon färgat thor axelskydd utan på den tillikafärgade tröjan :hihi Man hade ju sett i motocrossaction att det var utanpå som gällde om man skulle vara lika frän som grabbarna i staterna :D

Edit: F.n vad gammal jag känner mig, har ju inte ens passerat 30 ju :rolleyes:

nja jag behåller nog skydden innanför tröjan :P
Jag har testa byxor, och strl 32 sitter lite hårt upptill, men är perfekta nertill.
Men strl 34 är lite för stora, vilka skulle ni satsat på?

Ha ha tankarna far tillbaka till 92-93 när man hade en rosa/vit YZ 125 samt tillhörande rosa/neon färgat thor axelskydd utan på den tillikafärgade tröjan :hihi Man hade ju sett i motocrossaction att det var utanpå som gällde om man skulle vara lika frän som grabbarna i staterna :D

Edit: F.n vad gammal jag känner mig, har ju inte ens passerat 30 ju :rolleyes:

Kommer du ihåg hjälmarna??? hahah jag hade en hjälm som vägde TON! =) När man for av hojjen, var hjälmen som ett jävla ankare:D :D :D

Jag har testa byxor, och strl 32 sitter lite hårt upptill, men är perfekta nertill.

Tips 2.
Är det de tajta byxorna du har provat?
Jag har kört med tajta hela tiden, men har nu övergått till vida byxor, blir inte lika svettigt, dock kan du inte använda vida om du ska köra tävlingar, vid motions körning, är de super =) :yoparty

Last edited:
körde alltid med plattan innanför byxan, kanske har för kort skydd om det glider upp?

Kommer du ihåg hjälmarna??? hahah jag hade en hjälm som vägde TON! =) När man for av hojjen, var hjälmen som ett jävla ankare:D :D :D

Ha ha ja det är synd/tur man inte hade digitalkamera då. Måste nog hem till mammsen och pappsen och kika i fotoalbumet.

Kan du inte testa grejerna ihop i butiken så kanske det blir lite lättare att avgöra vad för storlek du ska ha?

Last edited:
Ha ha ja det är synd/tur man inte hade digitalkamera då. Måste nog hem till mammsen och pappsen och kika i fotoalbumet.

Kan du inte testa grejerna ihop i butiken så kanske det blir lite lättare att avgöra vad för storlek du ska ha?

Såg bilder här om veckan faktiskt, kul med gamla minnen, hjälmen som sagt, största ever maid. Men man var skit nöjd som kotte liksom, inga problem, bara lek jämt :yoparty Dagens läge är jobbigare :huvet

Såg bilder här om veckan faktiskt, kul med gamla minnen, hjälmen som sagt, största ever maid. Men man var skit nöjd som kotte liksom, inga problem, bara lek jämt :yoparty Dagens läge är jobbigare :huvet

Jo det är ju en viss skillnad idag, tiden! Bara dra ut och åka/träna när man kände för det var inte så märkvärdigt då.

Sorry för off-topic.

Last edited:

Tips 2.
Är det de tajta byxorna du har provat?
Jag har kört med tajta hela tiden, men har nu övergått till vida byxor, blir inte lika svettigt, dock kan du inte använda vida om du ska köra tävlingar, vid motions körning, är de super =) :yoparty

Jag har prövat båda byxorna, och strl 32 sitter precis upptill, man kan ej dra ut dom någonting, och då har jag ryggskyddet på utsidan.. så det är kanske bäst å ta 34:an?

Jacko skrev:

Vad menar du med det?

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...