Lägenhet i Stockholm?

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej..jag söker en lya i Stockholm. Har hört med dom jag känner och så, men har inga jättebra kontakter i stan. Undrar om nån vet nån lägenhet eller har tips på nått bra sätt att få tag i en?

Bostadsrätter och svartkontrakt är andra alternativ men inte så lockande. känner inte för att ta nåt stort lån just nu och priset på svartlyor jag kommit i kontakt med är fan för höga tycker jag.

Finns ju andrahanslägenheter på blocket m.m. men känns som där för många andra som letar där och inte många lägenheter som är nått att ha.

Alla tips uppskattas/Fredric

Jag vill också ha. Billig ska den va och jag ska kunna flytta in omgående. Behöver självklart en parkeringsplats som ingår i hyran också. Sen behöver jag en billig bil också, helst årets modell med all lyxutr.
Tack på förhand.

Själv så är jag alltid tyst o frågar aldrig nån om nånting förutom min mamma och pappa, knyta kontakter på alla möjliga ställen? Aldrig, farligt ju. :rolleyes:

Jag har en 250 kvm etagelägenhet vid vattnet på östermalm som jag inte använder, nuvarande hyresgäst kontrakt går ut 1 mars. Eget garage ingår.

Hyra: en 1098S i kvartalet (pengar går också bra)

EDIT: Seriöst menat

Last edited:

Alla tips uppskattas/Fredric

Sök i en förort med hyffsade förbindelser(T-bana + bussar) annars är du nog rätt rökt. Det finns en anledning till att folk ställer sina barn i bostadskö redan vid födseln för att de ska ha en chans att få en hyresrätt i stan när de blir 18-20...

Ska du få tag på ett förstahands hyreskontrakt i innerstan måste du antingen ha riktigt bra kontakter(bättre än sporthoj) eller lägga pengar svart och köpa ett kontrakt.
Om du ändå envisas med innerstan så är det andrahand eller bostadsrätt som gäller.

Sök i en förort med hyffsade förbindelser(T-bana + bussar) annars är du nog rätt rökt. Det finns en anledning till att folk ställer sina barn i bostadskö redan vid födseln för att de ska ha en chans att få en hyresrätt i stan när de blir 18-20...

Ska du få tag på ett förstahands hyreskontrakt i innerstan måste du antingen ha riktigt bra kontakter(bättre än sporthoj) eller lägga pengar svart och köpa ett kontrakt.
Om du ändå envisas med innerstan så är det andrahand eller bostadsrätt som gäller.

Tack för tipset. Ett seriöst svar iaf till skillnad på töntarna ovan. Menar inte att jag ska få nån lya mitt i city utan vill ha lite mer tips bara. Har hört med mindre hyresvärdar utanför city m.m.

Tack för tipset. Ett seriöst svar iaf till skillnad på töntarna ovan. Menar inte att jag ska få nån lya mitt i city utan vill ha lite mer tips bara. Har hört med mindre hyresvärdar utanför city m.m.

Det finns en hel del hyffsade förorter där det går att hitta hyresrätter utan att för den skull tvingas bära skottsäker väst på väg från T-banan. Särskillt äldre områden brukar kunna vara rätt lugna.

Min åsikt är att kommunikationerna är det viktiga. Man har sällan polarna samlande i innerstan så det slutar ändå alltid med att var och varannan måste åka kollektivt och då är det ju skitsamma om det tar 20 minuter för en själv in till stan när det tar 35 för polarna.

Det finns en hel del hyffsade förorter där det går att hitta hyresrätter utan att för den skull tvingas bära skottsäker väst på väg från T-banan.

Förvisso, men i dem finns det inga hyresrätter. Skulle vara Lidingö då, den skitiga delen.

Ring runt till privatvärdar i stockholmsområdet - alla lägenheter lämnas inte till bostadskön och det är dokumenterat att privatvärdar gärna väljer vissa typer av svenskar som hyresgäster vilket medför att det faktiskt inte behöver vara omöjligt för de lyckligt lottade att få tag i en hyreslägenhet...

det är dokumenterat att privatvärdar gärna väljer vissa typer av svenskar som hyresgäster ...

Sorgligt men sant!...

Det kan löna sig att ringa runt och dessutom ringa runt frekvent.
Kolla upp vilka privata hyresvärdar som äger fastigheterna i de områden där du kan tänka dig att bo. Ring sedan nån gång i veckan och fråga om de fått något nytt ledigt...

Trägen vinner. Vet folk som fått tag på bra lägenheter just genom att ringa runt till en rad hyresvärdar en till två ggr i veckan under några månader..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg