koppla datan till tv

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
har köpt en "ny" tv en gammal 33tums 100kilos med 2 scart

men den vill inte ta emot mina data signaler... har kopplat som innan men det funkar inte är bara helt svart, hittar tv på datan när jag klonar

vill koppla ihop det med hjälp av scart och s-video kabel

kan inte alla tv med scart ta emot "datasignaler" ? :va via scart

scarten funkar har digitalboxen iden ena... och vi provade dom innan jag köpte den

Last edited:
Menar du data signaler, datasignaler eller datorsignaler? Ska du koppla in data till TV:n? Plugga in en hårddisk då eller? Eller menar du att du ska koppla in din dator till TV:n? Jag gissar att du vill koppla in din dator till TV:n och skicka datasignaler via en datakabel av typen SCART. Isf ska det funka med alla TV-apparater. Antagligen beror det på Felkod 40 på din dator. Byt ut det som är kopplat till den klumpiga änden av din mus och byt ut denna.

"hittar tv på datan"!?!?! Snackat svenskat eller va du saja, ey kompizz?

Här är lite versaler jag bjuder på: K, H, M, H, S, K.
Samt lite punkter: . . . . . . . . . . .

Sätt nu ihop detta kluriga pussel till något vettigt så kanske folk förstår vad du menar. Lycka till! :)

har köpt en "ny" tv en gammal 33tums 100kilos med 2 scart

men den vill inte ta emot mina data signaler... har kopplat som innan men det funkar inte är bara helt svart, hittar tv på datan

kan inte alla tv med scart ta emot "datasignaler" ? :va

scarten funkar har digitalboxen iden ena... och vi provade dom innan jag köpte den
Vad har du för ingångar på TV´n, vilken årsmodell, vad har du för utgångar på graffakortet.

har 2 scart den är nog 10-15 år gammal:va

hittar tv på datan.. menar jag att jag kan klona bilden men det kommer inget på tv... fattar dy ny kompiz:rolleyes:

det har funkat innan på min gamla (nyare) tv har s.video ? kabel från grafikkortet och sen ett scart med s-video ingång

har 2 scart den är nog 10-15 år gammal:va

hittar tv på datan.. menar jag att jag kan klona bilden men det kommer inget på tv... fattar dy ny kompiz:rolleyes:

det har funkat innan på min gamla (nyare) tv har s.video ? kabel från grafikkortet och sen ett scart med s-video ingång

Du har inte fipplat på knappen för in/out på adaptern då?

hittar tv på datan.. menar jag att jag kan klona bilden men det kommer inget på tv... fattar dy ny kompiz

Nej, nu fattar jag ännu mindre. Du försöker skicka det du ser på din dator till din TV, korrekt? Så att du kan spela upp en film i din dator men se den i din TV? Vad är det du "klonar"? :va

Vad har du för utgång på ditt grafikkort? Din TV måste väl ha en S-video-ingång? Det är väl endå standard.

Du har inte fipplat på knappen för in/out på adaptern då?

har provat båda...

sätter först i en "delare" i grafik kortet med fyra sladdar 2 gula vad heter som ? och 2 s-video med pil ut och in antar att den ska vara på pilen ut

kan ju testa med sån gul kabel

Nej, nu fattar jag ännu mindre. Du försöker skicka det du ser på din dator till din TV, korrekt? Så att du kan spela upp en film i din dator men se den i din TV? Vad är det du "klonar"? :va

Vad har du för utgång på ditt grafikkort? Din TV måste väl ha en S-video-ingång? Det är väl endå standard.

jaha

japp jag vill att allt som min data skärm visar ska visas på tv n

hade för mig att när man gör detta så kallas det att man klonar bilden ?

är s-video inte en svart kabel med en lustig ingång ? eller är det som vanliga gula ?

denna utgången :tummenupp som senare delas till 4 olika sladdar

Bifogat

• 24-147_l.jpg
    24-147_l.jpg
    2 KB · Visningar: 186
Last edited:
har provat båda...

sätter först i en "delare" i grafik kortet med fyra sladdar 2 gula vad heter som ? och 2 s-video med pil ut och in antar att den ska vara på pilen ut

kan ju testa med sån gul kabel

jaha

japp jag vill att allt som min data skärm visar ska visas på tv n

hade för mig att när man gör detta så kallas det att man klonar bilden ?

är s-video inte en svart kabel med en lustig ingång ? eller är det som vanliga gula ?

denna utgången :tummenupp som senare delas till 4 olika sladdar

Kolla först att någon av dina scartar på tvn stödjer s-video, om den gör det måste du troligtvis ändå gå in i menyerna på tvn och tala om att du har tänkt mata den scarten med s-video, sen ska det funka.

Kolla först att någon av dina scartar på tvn stödjer s-video, om den gör det måste du troligtvis ändå gå in i menyerna på tvn och tala om att du har tänkt mata den scarten med s-video, sen ska det funka.

om det finns uttag för s-video så måste den väll stödja det ?

får kolla runt i menyerna

Har du s-video anslutning på tv:n? Då ska du ju sätta kabeln där, det finns inga sådana utgångar på en tv. Sen måste du ju välja den ingången på tv:n, men det vet du redan hoppas jag.

Menar du data signaler, datasignaler eller datorsignaler? Ska du koppla in data till TV:n? Plugga in en hårddisk då eller? Eller menar du att du ska koppla in din dator till TV:n? Jag gissar att du vill koppla in din dator till TV:n och skicka datasignaler via en datakabel av typen SCART. Isf ska det funka med alla TV-apparater. Antagligen beror det på Felkod 40 på din dator. Byt ut det som är kopplat till den klumpiga änden av din mus och byt ut denna.

"hittar tv på datan"!?!?! Snackat svenskat eller va du saja, ey kompizz?

Här är lite versaler jag bjuder på: K, H, M, H, S, K.
Samt lite punkter: . . . . . . . . . . .

Sätt nu ihop detta kluriga pussel till något vettigt så kanske folk förstår vad du menar. Lycka till! :)
:hihi

Det är som Andreas säger, det är inställningarna.
Kör guiden för tv-anslutning. Du kommer då få några alternativ över hur du har kopplat ihop din dator med tv:n. Det finns RGB, S-video och något mer samt "känna av automatiskt" Den där känna av automatiskt är skit..den hittar bilden men visar svartvitt...Har haft samma junk..Välj "S-video" eller vad du nu har för koppling så kommer det fungera.

fan va gött :tummenupp det funkar nu både data till tv och digitalboxen samtidigt

satt med fjärkontrollen ett bra tag sen funkade det

Vad har du för utgång på ditt grafikkort? Din TV måste väl ha en S-video-ingång? Det är väl ändå standard.

"Kompizz".

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...