DR 350 dar olja!

Har du läst i instruktionsboken hur du kollar oljan. Jag har för mig att det var en väldigt exakt beskrivning för hur det skulle gå till. Den var tvungen att stått still i 24 h. Därefter skulle den startas och gå på tomgång x anatal minuter för att sedan stängas av och stå x antal minuter innan man kollade oljenivån. Gör man på detta sätt som beskrivs så bör man ju i alla fall få värden som går att jämföra med varandra.

Jag fattar inte riktigt..:confused: kör du utan chokereglaget? då är det ju lika som att köra med full choke på hela tiden väl?

Du säger att när du sätter dit choken så startar den inte....prova och sätt dit den med varm motor.

Ang oljeförbrukning så är det inget konstigt alls att den drar 2dl på 2mil med ny kolv och cylle, prylarna behöver slitas in lite.
I min 350 hadde jag i 2L olja i motorn(enligt manual 1,9) dock måste du kolla oljan med riktigt varm motor(ej fesljummen).
Bytte du filter vid oljebytet? isåfall så suger det ju åt sig olja åxå.
Omöjligt att säga om den är rätt bestyckad om du vrider fullt med friläget i, inte ovanligt att hojjar svartryker då precis...
Ha någon bakom dig när du är ute och åker så ser den personen om det blåryker eller ej, allt känner oljelukt.

En stånka med torrsump, tar väldigt lång tid innan den e riktigt genomvarm!
Just därför att oljan lagras inte i motor/vxl-låda

Nå? hur går det?

Jaha lever den här tråden igen... Svårt att veta nu när det är vinter och körmöjligheterna är begränsade pga allmänt halt...

Men de senaste 7 milen har det varit lungt på oljefronten tror jag. Svårt att få hojen riktigt varm när man kör korta sträckor under vintern.

More to come...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...