HJÄLP R1 00-01 klarar inte besiktning....

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
pga att den lilla aluminiumlappen på svingen där bla. eg godkännadet står fattas.
Fick en ny från Yamaha tyskland men den är blank är det någon som har en yamaha r1 00-01 som kan fixa en bild på den så jag vet vad jag ska skriva på min blanka bit.
Tacksam för snabbt svar då jag inte kan göra efterkontroll innan dess.:mad:

pS: den med nummer på är bara ett exempel på hur den kan se ut..!

Bifogat

• DSC00538 (Small).JPG
    DSC00538 (Small).JPG
    29.3 KB · Visningar: 113
  • DSC00543 (Small).JPG
    DSC00543 (Small).JPG
    25.2 KB · Visningar: 198
första raderna är väl E-Typ godkännadne
EX:
T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: e13*92/61*0054*00
Andra raden chassie nummret.
Tredje:LJUDNIVÅ: - DB(A) vid ett visst varvtal..

Allt detta borde stå i registrerings pappret.

Jo jag vet MEN JAG MÅSTE HA TYPGODKÄNNADE NUMMER OSV TILL JUST DEN MC-n då dom tog regpapperna på besiktningen när dom underkände den! Därav behöver jag uppgifterna från en annan R1 av samma modell 2000-2001.
Lättast är att titta på någon annans och kopiera rakt av förutom ramnumret självklart!

första raderna är väl E-Typ godkännadne
EX:
T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: e13*92/61*0054*00
Andra raden chassie nummret.
Tredje:LJUDNIVÅ: - DB(A) vid ett visst varvtal..

Allt detta borde stå i registrerings pappret.

Ok, missförstod din fråga helt enkelt. Sorry
Hoppas du hittar det du söker :tummenupp

Åk till besiktningen och hämta papprena.
Om det nu står något vettigt i dom?
Har tyvär ingen R1

Därför att dom skickar tillbaka original reg. papper till tex . tyskland.....!!!

Kan inte hämta papperna då dom för övrigt är 80km härifrån+att det är kl. 18,53 nu, och som du säger vet jag inte om det står något vettigt i dom.
Kan iofs kolla upp detta med yamah sverige men dom är inte hjälpsamma , därav brickan från tyskland!!!

Jo jag vet MEN JAG MÅSTE HA TYPGODKÄNNADE NUMMER OSV TILL JUST DEN MC-n då dom tog regpapperna på besiktningen när dom underkände den! Därav behöver jag uppgifterna från en annan R1 av samma modell 2000-2001.
Lättast är att titta på någon annans och kopiera rakt av förutom ramnumret självklart!

Det pappret du har fått från tyskland med brickan ska du behålla.
Ta ett foto från en annan 00-01 vad det nu är..
sedan skickar du ett pm till mig..
Har råkat ut för det 2 gånger

Hur fick du tag på brickan från tyskland har samma problem på min 02a. Blev underskänd pga av att min som satt där är av papper. Vem kontakta du i tyskland

Hur fick du tag på brickan från tyskland har samma problem på min 02a. Blev underskänd pga av att min som satt där är av papper. Vem kontakta du i tyskland

Generalagenten! Prova i sverige först.

Konstigt ingen kan hjälpa mig med nummer på brickan...e det ingen här på sporthoj som har yamaha R1 2000-2001???????????????????

Det pappret du har fått från tyskland med brickan ska du behålla.
Ta ett foto från en annan 00-01 vad det nu är..
sedan skickar du ett pm till mig..
Har råkat ut för det 2 gånger

Hmm varför skulle jag PMa dig exakt??????????

Väntar fortfarande på någon ska kunna ge mig ett foto på sin bricka (yamah r1 00-01) men ingen som kan hjälpa till. Är det ingen som hör av sig tom imorgon så ringer jag yamaha sverige o ser om dom kan ge mig uppgifterna (svaret blir väl öhhh de e inte vis om har sålt den så vi har inte tid för dig!)
Annars får jag väl börja ringa på annonser eller nåt...!

Ska du irnga på annonser och fråga om nummret på den brickan? Om jag fick något sånt samtal så skulle jag kasta in dig i en ugn och använda dig som vedpinne!!! Gör inte folk mer irriterade än dom redan är i dessa tider när folk vill byta hojen mot persiska mattor och kebabrejser!

Tror säkert Yamaha Sverige ka hjälpa dig! Men varför skriver du inte av nummret på den brickan som du hade som bild fär uppe för då?

Men jag har haft endel med Yamaha Sverige och göra (deras generalagent i Sthlm) och dom är MYCKET trevligt...Lycka till!

Om jag inte är helt fel på det så är den på fotot som har nr till en 02

Ska du irnga på annonser och fråga om nummret på den brickan? Om jag fick något sånt samtal så skulle jag kasta in dig i en ugn och använda dig som vedpinne!!! Gör inte folk mer irriterade än dom redan är i dessa tider när folk vill byta hojen mot persiska mattor och kebabrejser!

Tror säkert Yamaha Sverige ka hjälpa dig! Men varför skriver du inte av nummret på den brickan som du hade som bild fär uppe för då?

Men jag har haft endel med Yamaha Sverige och göra (deras generalagent i Sthlm) och dom är MYCKET trevligt...Lycka till!

Ska jag göra dom irriterade, jag hjälper till när jag kan om det så är på ett forum eller generellt det kvittar.
Vedpinne?? Låter ganska fascinerande......! Hmm trevlig värld vi lever i enligt dig.

Å andra sidan har endast fått en massa frågor men inga svar, det är nog jag som borde kasta vedpinnar ser det ut som..!
Svar på din fråga:
FÖR ATT uppgifterna på brickan är från en 2007-a vilket jag tvivlar har samma Db märkning vid samma varvtal som en 2001 tex. osv osv osv!

Ja dom är trevliga men ENDAST då du har köpt svensksålt verkar som resten av europa inte existerar då!? HAR RINGT DOM...svar: hmm inte svensksålt tyvärr vi kan inte hjälpa dig! Trodde alla kom från utlandet ändå....! Trots allt japaner som tillverkar dom.

Om jag inte är helt fel på det så är den på fotot som har nr till en 02

HUH?? Förstår inte ditt svar.....men den på bilden är 2007 (därav fungerar den inte för mig antagligen) har endast en bricka som generalagenten skickade mig, trodde den skulle vara ifylld med EG godkännadet osv men icke sa nicke.
Vill inte skriva fel på den och be om en ny för att jag gjort bort mig....men jag får väl leta upp nånstans där dom säljer en 2000-2001 och skriva av dom uppgifterna då ingen här på forumet som läser i trådarna äger en R1 2000-2001.
Night ya`ll!

Last edited:
hur ska du lösa de där med chassie NR?? nyfiken

Antagligen ska han fylla i sitt egna ramnummer där eller har du en bättre plan? :va

mja kan tyvär inte säga att ja har en bättre plan... gäller att kolla på flera olika chassie NR så se hur nummren brukar se ut yep JYOP200198595P eller liknanden så nummret ser någelunda äkta ut fast de inte är de :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg