Gixxerdelar???!!!

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Gammal Muskelfighter
(Provar här också eftersom Gsxr tråden verkar ganska död)

Har kollat runt och försökt hitta tillbehör till Gixxer 1100 -92 med föga framgång. Någon som har tips på sidor och handlare till min 90tals racer?
Jag menar då grejer som tex snyggare Fotpinnestag/ljuddämparfäste, Avgassystem mm mm godis och en massa "måste ha" onödigt lull lull. :tuttar
Funderar på att bygga blås själv, men det blir ju inte lika bra avstämt som ett köperör.

Tänker på att Engelsmännen har ju byggt fighter på dessa sedan urminnes tider! :yoparty

Vore tacksam för svar! :)

Last edited:
Kolla i nån antikaffär:D

:mad: nu ska du inte vara så elak!

jag tycker också det e kul att titta på saker till min hoj men har naturligtvis samma problem...gsxr750 från 1990:yoparty

gjorde dock så att jag köpte ett V&H S4 titanium slipon med mellanrör från R1 -00 och satte på min för några veckor sen! passade bättre än väntat:tummenupp

jag tycker också det e kul att titta på saker till min hoj men har naturligtvis samma problem...gsxr750 från 1990:yoparty

gjorde dock så att jag köpte ett V&H S4 titanium slipon med mellanrör från R1 -00 och satte på min för några veckor sen! passade bättre än väntat:tummenupp

Finns rätt mycket effekt att hämta genom portning och kamaxlar i de äldre GSXR, men den tråkiga sida är att man aldrig får igen pengarna för det.
Dessa hojar är också mycket lämpliga för turbo då motorn är mycket stryktålig.

Minns att jag valde mellan R1100 -92 och CBR900-92 valet var lätt blev en CBR900 men numera kör man ju Suzuki:tummenupp fast R1000

(Provar här också eftersom Gsxr tråden verkar ganska död)

Har kollat runt och försökt hitta tillbehör till Gixxer 1100 -92 med föga framgång. Någon som har tips på sidor och handlare till min 90tals racer?
Jag menar då grejer som tex snyggare Fotpinnestag/ljuddämparfäste, Avgassystem mm mm godis och en massa "måste ha" onödigt lull lull. :tuttar
Funderar på att bygga blås själv, men det blir ju inte lika bra avstämt som ett köperör.

Tänker på att Engelsmännen har ju byggt fighter på dessa sedan urminnes tider! :yoparty

Vore tacksam för svar! :)

Du säger det ju själv...onödigt lull-lull är just onödigt på en blivande klassiker som en gsxr 1100 -92...original ska det vara :yoparty :tummenupp ok, ett 4-1 (tidtypiskt, tex V&H SS) och tonat kåpglas kan jag köpa men diodblinkers, kromade huggers, kolfiberskärmar....nä, de går ju bort big time.

Engelsmännen (och till viss del även tyskarna) är inget att apa efter i det avseendet...de slaktar ju gixxrar på löpande band :huvet :huvet ...man blir ju både gråt-och spyfärdig av 99% av deras missfoster till sf-byggen som de slumpar ut på ebay, fiii fan. :kulspruta :kulspruta

Du säger det ju själv...onödigt lull-lull är just onödigt på en blivande klassiker som en gsxr 1100 -92...original ska det vara :yoparty :tummenupp ok, ett 4-1 (tidtypiskt, tex V&H SS) och tonat kåpglas kan jag köpa men diodblinkers, kromade huggers, kolfiberskärmar....nä, de går ju bort big time.

Engelsmännen (och till viss del även tyskarna) är inget att apa efter i det avseendet...de slaktar ju gixxrar på löpande band :huvet :huvet ...man blir ju både gråt-och spyfärdig av 99% av deras missfoster till sf-byggen som de slumpar ut på ebay, fiii fan. :kulspruta :kulspruta
hahaha.. det är ju streetfighter den ska bli! :yoparty Gillar engelsmännens stuk, men inte tyskarnas.
Ber om ursäkt om jag förstör denna K-märkta cykel :D

Gött mos! :tummenupp
Vi får väl se vad det blir...

Last edited:
Jag menar då grejer som tex snyggare Fotpinnestag/ljuddämparfäste, Avgassystem mm mm godis och en massa "måste ha" onödigt lull lull.

Tipsar för säkerhets skull om dessa tre ställen. Finns en hel del, både original och streetfighterpryttlar, nytt och begagnat. www.ebay.de (tyska), www.ebay.co.uk (engelska) och www.ebay.com (amerikanska).

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back