"Fry sucker! Fry!!!"

...Nja, det känns inte så kul att bo några km från Sollentuna busstorg och centrum där dylik misshandel begås mer eller mindre regelmässigt. .....

Och historien visar oss att lösningen på den här typen av problem är att vi alla beväpnar oss.

Jag säger inte att jag vet vad men det MÅSTE finnas bättre sätt...

Tårgas/peppar spray e bra grejjer.
Men olagligt även det om man inte har licens. Det finns på den svenska marknaden ett par olika typer av "självförsvarsspray" som är licensfri och kostar ca 200kr/flaska. Hur effektiva de är vet jag dock inte.

74-95-07stor.jpg

570002.jpg

Tänk även på att alla former av vapen som man använder kan man riskera att tappa och att förövaren då kan ta upp dem och använda dem mot en själv.

Dessutom så kan det vara så att angriparen är så pass påtänd eller i ett så djupt psykotiskt tillstånd att denne hallucinerar och kroppen inte tar emot signaler om t.ex. smärta. Från att vara någon som slår på honom* med en batong och har tömt en flaska pepparspray i ögonen på honom så blir du en tiger på två ben som just har pissat läskeblask på honom och nu står och viftar med en blompinne. Tigrar är farliga så de ska man döda så fort som möjligt om de springer lösa på gatorna...

*) Jag skrev honom eftersom att i min värld så är de flesta liknande angrigare män.

Ja, du har inte uppträtt som någon förespråkare för fritt vapeninnehav tidigare så jag bara undrade vad som hänt. Det är så klart positiva nyheter att du kommit till rim och reson. :tummenupp

Nja, det känns inte så kul att bo några km från Sollentuna busstorg och centrum där dylik misshandel begås mer eller mindre regelmässigt. Om man inte har bra kondis och kan springa ifrån sina angripare har man troligen bättre nytta av en elpistol än en vädjande blick.

De man vill skydda sig mot bär nog ytterst sällan pace maker.

Det kommer bara bli värre så köp din stungun du. Jag har inget sådant där, jag är rätt cool ändå, men om man skulle ha en sådan måste man ju testa att den funkar innan det är skarpt läge, hur löser du det? Kan man testa på en pitbull eller är det för lite kött i den? Säg att du vill sänka en genomsnittlig gymnasiekille, han väger kanske 65-75kg, vad väger en get? Eller är det in i ett grishus man måste ta sig? Kanske någon av svinbönderna från skåne kan låna ut en galt? BBC lär ju hänga regelmässigt i någon stia så de lär definitivt ha tips. Var köper man get?`

Nä, flytta från Sollentuna istället. Verkar enklare.

Jag säger inte att jag vet vad men det MÅSTE finnas bättre sätt...

Bra idé, vi sitter och väntar på att någon kommer på det. The Swedish way borde fan patenteras.

Last edited:
Skulle man tjöpa en så skulle man omöjligen kunna låta bli att testa på sig själv.
Så är det bara. Iaf för mig. Elpistolen alltså.

Det är bara att göra ett enkelt avvägande, det negativa i att alla räddharar som har noll koll springer runt och beväpnar sig med allehanda vapen vägt mot det positiva i att eventuellt kunna klara av en angripare.

Vad är risken att bli oprovocerat anfallen på stan? I det närmaste obefintlig, jag är hur trygg som helst obeväpnad.

Vad är risken att bli oprovocerat anfallen på stan? I det närmaste obefintlig, jag är hur trygg som helst obeväpnad.
Visst är risken väldigt liten. Det är ju tillfredställelsen att veta att man kan få en sådan skit att ligga och studsa i konvulsioner. Skulle nästan vilja provocera en konfrontation med ett lämpligt testobjekt. Kanske göra ett besök på ett gymnasium eller en högstadieskola i ett sunkigt område med en knallrosa iPod och mobil runt halsen.

Såhär ska det låta. Fast på riktigt.

http://www.youtube.com/watch?v=RFGC3yVplQw

:tummenupp

Vad är risken att bli oprovocerat anfallen på stan?

Du bor i Blekinge? 1321 Våldsbrott är prel siffra för 2006, vilket ger nästan ett våldsbrott per 100 invånare. Du som ung man löper stor risk, men som Märklinsnubbe kanske du väger upp det. Säg att det är 1% chans att du blir gruppknullad med din gitarr så ligger du nog nära sanningen.

Klös de jävlarna med plektrumet. :mad:

:banana

Visst är risken väldigt liten. Det är ju tillfredställelsen att veta att man kan få en sådan skit att ligga och studsa i konvulsioner. Skulle nästan vilja provocera en konfrontation med ett lämpligt testobjekt. Kanske göra ett besök på ett gymnasium eller en högstadieskola i ett sunkigt område med en knallrosa iPod och mobil runt halsen.

Haha, det här är ju otroligt. Nu måste du berätta vad som hänt som fått sig att gå från ultraliberal veloursnubbe till labil rättskipare.
Ska vi ses vid Husbyskolan om en kvart? :brynad

Last edited:
går en elpistol igenom tullen om man köper den från ex: ebay:va
"Går igenom tullen"?

Du kan räkna med att avsändaren inte har något emot att skicka den i ett diskret paket med en lika diskret avsändare. En timme efter att brevbäraren anlänt kan du vara ute och försätta våldsbenägna tonåringar i okontrollerade krampryckningar.

:kulspruta

...ultraliberal veloursnubbe...
Varje mynt har två sidor.

:3freak

Last edited:
... Skulle nästan vilja provocera en konfrontation med ett lämpligt testobjekt. Kanske ...

Det här är en stor del av problemet. Grabbar som just lämnat pojkrummet, blivit skrämda av verkligheten och känner en skräckfylld förtjusning vid tanken att "försvara" sig själv.

Såg ni Eddie Izzard på SVThäromdagen? Guns dont kill people, people kill people.... and monkies kill people,if you give them a gun... and show them how to pull the trigger.

Vad är värst - en värsting som snor en mobil eller en vettskrämd räddhare som skjuter ner värstingen som bara tänkte fråga vad klockan var??

Köp en pistol istället för i helvete, minst 9mm, bara att trycka av ett par gånger mot benen på angriparen så ska du se att han inte gör dig något mer.

America, fuck yeah.

Folk ska hålla på och springa runt beväpnade, snicksnack.

Vad är värst - en värsting som snor en mobil eller en vettskrämd räddhare som skjuter ner värstingen som bara tänkte fråga vad klockan var??

En vettskrämd räddhare måste ju vara bäst för då blir vi ju av med värsting :gnissla

Jag köpte två "stunguns" i thailand men de är inte så jättekraftiga direkt. De är dessutom byggda som ficklampor så de är rätt diskreta och även användbara. Du bländar dem först och sen chockar man dem :D
Den största av den är klart elak men man svimmar inte tyvärr.
Den bästa och billigaste chockpistolen bygger du själv av en engångs-kamera :yoparty Den gör ont kan jag lova....

Edit/ ok, jag lovar att klicka på länkarna nästa gång

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back