Däck till Fazer 600

Renå

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
Superseven
Hej

Behöver råd. Skall köpa nya däck till min Fazer 600a. Vet inte vad där sitter på den idag, har inte den i närheten.
Kör enbart på vanlig väg, aldrig bana. Kör inte speciellt hårt, med andra ord, bra livslängd före supergrepp.

Vad rekommenderar ni?
Har bra priser på Michelin och Continental, så något av deras modeller blir det förmodligen. Kan vara så att det är billigare på nätet, isf väljer jag kanske ett annat märke om ni anser att dom är bättre.

Tacksam för råd och tips

Hej

Behöver råd. Skall köpa nya däck till min Fazer 600a. Vet inte vad där sitter på den idag, har inte den i närheten.
Kör enbart på vanlig väg, aldrig bana. Kör inte speciellt hårt, med andra ord, bra livslängd före supergrepp.

Vad rekommenderar ni?
Har bra priser på Michelin och Continental, så något av deras modeller blir det förmodligen. Kan vara så att det är billigare på nätet, isf väljer jag kanske ett annat märke om ni anser att dom är bättre.

Tacksam för råd och tips

Har för mig att jag köpte Pirelli Diablo till min. Pirelli var det iallafall. Nöjd!

Michelin Pilot road har jag kört på 3 olika hojar, kanondäck om man inte kör stenhårt eller på bana, så det rekommenderas, dock hade jag valt det nya pilot road 2ct som kommit nu där du har mjukare gummi i sidorna.

Frugan har Continental road attack på sin fazer.Det funkar bra på gata och hon har även provat lite bankörning med den.Inga konstiga släpp eller så,sedan blir det inte så tomt i plånboken heller.Betalade 1000kr i Tyskland inkl. frakt för det däcket.

Tack för era råd!

Blev till slut Michelin Pilot Road 2.
Strax under 2000 för en uppsättning så jag är nöjd.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg