Snålar med Vista

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Inte för att man kanske vill ha Vista men man vill ju inte ha det mer när de snålar.

I nordamerika får alla som köper Vista Ultimate ett mycket bra erbjudande att köpa till extra licenser. Microsoft i Sverige kommer däremot inte att ha något liknande erbjudande.

- Vi har inga planer på att komma med ett liknande erbjudande, säger Jesper Häggroth, produktmarknadschef för Windows på Microsoft i Sverige.

http://www.idg.se/2.1085/1.92620

Svin.
Men sedan så kommer nog Vista att vara fullt bra 2008... minst.

Vem köper vista till hemdatorn :S???
0 kr kostar det på...

Det dryga är ju att microsoft mycket enklare ser om en licensnyckel används av flera personer och då kan stänga ner den licensnyckeln på en gång så du inte kommer in i windows utan att verifiera att det verkligen är din nyckel.

Som vanligt är det svårt med kampanjer i Sverige.

Dells kunder som köpte en ny dator i höstas i hopp om att kunna uppgradera till Vista den 30 januari kan känna sig blåsta.

I höstas gick Microsoft ut med kampanj där de som köpt en dator med XP skulle få gratis uppgradering till Vista. När löftet nu ska infrias visar det sig inte gälla för Dells svenska kunder.

http://computersweden.idg.se/2.139/1.94151

bla bla bla bla

”Ni kommer dessvärre inte att kunna få någon uppgradering till Vista från oss. För att uppgraderingen skulle gälla var din Dell PC tvungen att beställas med Windows XP förinstallerat på ett av dessa 4 språk: Engelska, Tyska, Franska eller Spanska. Tyvärr går det inte att uppgradera till Vista när man har köpt med svenskt operativsystem men vi kommer att däremot att sälja Vista på Svenska från och med 30 Januari. Jag beklagar om ni har missförstått informationen om uppgraderingen till Vista som har funnits”.

Det dryga är ju att microsoft mycket enklare ser om en licensnyckel används av flera personer och då kan stänga ner den licensnyckeln på en gång så du inte kommer in i windows utan att verifiera att det verkligen är din nyckel.

Eller så kör man med en vista som inte behöver nån nyckel....

HEHE körde precis in Vista Ultimate och den var ju gratis :D
Funkar lika bra :tummenupp

jag har me vista ultimate :) fixa me sån time stopper... fast den den expirar år 2099 :(

En allmän fråga: Är det nån idé att köra vista i 32-bit? Har hört att det går ruskigt segt om man inte kan köra 64.

En allmän fråga: Är det nån idé att köra vista i 32-bit? Har hört att det går ruskigt segt om man inte kan köra 64.

Jag kör vista32 på en Athlon64 3500+ m 2gb ram och det är sjukt kvickt. Föredrar 32 tills alla program kommit i 64bitars versioner. För 32bitars progg under 64bitars os kan gå segt.

Installerade Vista förra veckan men det gick segt och buggade på min dator. Sitter med en Fijutsisimens scaleo800s, 1024 i RAM

Har man en nyare dator så skall det nog fungera med 32-bit

Installerade Vista förra veckan men det gick segt och buggade på min dator. Sitter med en Fijutsisimens scaleo800s, 1024 i RAM

Har man en nyare dator så skall det nog fungera med 32-bit

Jag kör vista på mitt mediacenter och det flyter på ruskigt bra, Aero funkar och allt känns rappt o fint. XP2000+ o 1024 i ram.....jag gjorde en googling på din burk o fattar inte hur det kan gå segt med en p4 3.04 :va

Mjaa, man får väl ta och installera det någon dag. Börjar ringa folk på jobbet som nyss köpt dator med Vista och man är ju helt vilsen när man ska supporta något som man har fått sett en powerpoint presentation om i 4h... Har visserligen några labburkar man kan lattja med som har Vista men...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg