Transponder - laddningsbar lr direct powered?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Ok, när det ändå diskuteras transpondrar passar jag på att fråga efter er åsikt. Jag lutar åt DP varianten för att kunna montera den och sedan glömma den. Enkelt och en sak mindre att tänka på, det känns som att det finns en hel del annat att tänka på...

Har letat efter storleken på DP:n men inte hittat några uppgifter. Någon som vet? Vore bra om man fick plats med den under sadeln precis vid batteriet.
 
Ok, när det ändå diskuteras transpondrar passar jag på att fråga efter er åsikt. Jag lutar åt DP varianten för att kunna montera den och sedan glömma den. Enkelt och en sak mindre att tänka på, det känns som att det finns en hel del annat att tänka på...

Har letat efter storleken på DP:n men inte hittat några uppgifter. Någon som vet? Vore bra om man fick plats med den under sadeln precis vid batteriet.


transpondern skall väl sitta så långt fram på hojen som möjligt? Tiden på ett rejs startar ju samtidigt för alla och avslutas när du passerar givaren, okej vi snackar nog tusendelar av en sekund nu iofs :)

Jag är också inne på varianten som kopplas till hojens batteri om det nu inte blir så att man får låna gratis transponder första året..
 
transpondern skall väl sitta så långt fram på hojen som möjligt? Tiden på ett rejs startar ju samtidigt för alla och avslutas när du passerar givaren, okej vi snackar nog tusendelar av en sekund nu iofs :)
Det är inte så det fungerar, har diskuterats i en annan tråd jag inte hittar nu. Det är tidtagningschefens bedömning (oavsett om han/hon använder blotta ögat eller någon form av kamera t ex) som gäller över mållinjen. MotoGP-hojarna brukar ha transpondern vid fotpinnarna ungefär.
 
Det är inte så det fungerar, har diskuterats i en annan tråd jag inte hittar nu. Det är tidtagningschefens bedömning (oavsett om han/hon använder blotta ögat eller någon form av kamera t ex) som gäller över mållinjen. MotoGP-hojarna brukar ha transpondern vid fotpinnarna ungefär.

Ok där ser man, har bara sett att många monterat transpondern på gaffelbenet men det kanske är ett bra ställe att fästa den på bara.
 
Ok där ser man, har bara sett att många monterat transpondern på gaffelbenet men det kanske är ett bra ställe att fästa den på bara.

Var nog ett önskemål förr av dom funktionärerna som satte på transpondrarna på hojarna. Dom ville att det skulle sitta på ett enkelt ställe och lika på alla hojar så dom slapp leta på varje hoj var dom skulle montera den. Sen vill väl många ha dom så långt fram som möjligt med..

Naktdelen med att ha en transponder på typ framskärmen är väl mest att den riskerar att bli mera repig vid vurpa.
 
Hur funkar mottagaren vid start/mål som läser av passeringarna?
Är det en slinga som går i asfalten?
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top