Slagsmål vid bilvårdsfirma i Örebro - var var det?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date
Landsbygd eller ej, livsnödvändiga är de i alla fall.

Utan landsbygden som producerar både mat och energi till de större städerna så skulle det inte finnas någon befolkning alls i de större städerna.

Som vi alla vet så är föda och luft A-O för människan skall existera.

Landsbygd eller ej, livsnödvändiga är de i alla fall.

Utan landsbygden som producerar både mat och energi till de större städerna så skulle det inte finnas någon befolkning alls i de större städerna.

Som vi alla vet så är föda och luft A-O för människan skall existera.

Rättning, som vi i landsbygden vet så är föda och luft A-O. =)
Stockholmare vet ingenting :tungan

Jag bara älskar folk som bor i sthlm o vill kalla sig storstadsbor :pannkyss

Finns knappt en huvudstad i världen me lika lite invånare..

Sen dem "stockholmare" som bor i förorten men ändå ska tro att dem är stockholmare e ännu roligare.
Jag bor i Älvsjö, det är en förort till Stockholm, det ligger till och med i Stockholms kommun. Kan jag se mig som en äkta stockholmare? Jag har ganska exakt 5 kilometer in till Södermalm.

Edit: Jag är till och med född på Södermalm, på sös. Jag lärde mig åka skridskor på Zinkensdamm. Det ni.

Last edited:
Nu räknar du sthlm kommun, är du säker på att München har 1 300 000 invånare i själva München eller om förorterna är räknade? För stockholmslän har ca 1 900 000 invånare

Edit : Berlin har 3,5 mil! :besserwisser

"München län" har 12.1 miljoner.

Jag bara älskar folk som bor i sthlm o vill kalla sig storstadsbor :pannkyss

Finns knappt en huvudstad i världen me lika lite invånare..

Sen dem "stockholmare" som bor i förorten men ändå ska tro att dem är stockholmare e ännu roligare.

:tummenupp :tummenupp så rätt .. stockholmare tror verkligen att dom är en storstad.. pinsamt hur dom rippar allt från dom riktiga städerna.. inte så värst bevandrad i sthlm men snälla SOFO?? Tuben?? ..pinsamt

:tummenupp :tummenupp så rätt .. stockholmare tror verkligen att dom är en storstad.. pinsamt hur dom rippar allt från dom riktiga städerna.. inte så värst bevandrad i sthlm men snälla SOFO?? Tuben?? ..pinsamt

Joru.. En riktigt storstadsbo som du vet ju hur man ska yttra sig i den här frågan :tummenupp

Stockholm är i alla fall så nära storstad man kan komma i norden :2cool

:rolleyes:

Sofo är verkligen sjukt fånigt, det är å andra sidan allt på/från Södermalm.
Men, om du tycker Sofo är fånigt:
En, säkert arbetslös, äldre man på Östermalm ville mynta uttrycket Nova. :zpy

Joru.. En riktigt storstadsbo som du vet ju hur man ska yttra sig i den här frågan :tummenupp

Stockholm är i alla fall så nära storstad man kan komma i norden :2cool

:rolleyes:

kolla min location.. står örebro.. alltså ingen storstadsbo.. jävligt nöjd med att inte vara det...sen är ju stockholm knappt en medelstor stad i internationella sammanhang.. och det är ju det som är så kul med sthlmare att dom tror dom är så globala

Sofo är verkligen sjukt fånigt, det är å andra sidan allt på/från Södermalm.
Men, om du tycker Sofo är fånigt:
En, säkert arbetslös, äldre man på Östermalm ville mynta uttrycket Nova. :zpy
Norrmalm, men framförallt NK blev omkört av Södermalm på klädfronten för 2-3 år sedan i alla fall. Att Peter Siepen & co kallar området som rewlar för SoFo är förvisso beklagligt, det har ju förlöjligat det hela ganska rejält. Men vafan, det är ganska bra ändå.

om inte karlskoga skulle finnas.
så skulle inte det finnas några Epa/A-Traktorer
som i sin tur tar ut raggarna, guuuud vad skönt :yoparty :rofl ;)

tyverr far vi nog ge dem credsen till fjugesta o de sortens stellen, inte ens de bidrar kga me ;S..kga tar bara upp onodig plats der man kunde bygga en fin stad vid vattnet...ska spotta po kga ner ja kommer hem dit igen efter jobbet...

Jag som är lite mer jordnära har inte hört talas om utrycket SoFo. Någon som har lust att utveckla lite tack?

Är det normalt att slåss för att bilen inte blev tvättad som man tänkt sig?
Är det normalt att ta med sina vänner dit för att hjälpa till att slåss?
Är det normalt att fortsätta slagsmålet på sjukhus?

Vad är det här för människor, dom måste vara onda!!!

Norrmalm, men framförallt NK blev omkört av Södermalm på klädfronten för 2-3 år sedan i alla fall. Att Peter Siepen & co kallar området som rewlar för SoFo är förvisso beklagligt, det har ju förlöjligat det hela ganska rejält. Men vafan, det är ganska bra ändå.

Jag tycker det är vidrigt.

fy fan

Söder om Folkungagatan. De har till och med en hemsida, löjligt va? http://www.sofo.se/

Och förebilden är alltså SoHo i New York (South of Houston (Street)) vilket är anledningen till att det är så fånigt. Annars hade det ju bara varit ett namn.

End of förtydligande.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!