Savage 650 "motorstarter" problem..

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Motorcycle emptiness..
Tjenare
Jag håller på och (försöker) hjälpa en kompis att laga/renovera hans Suzuki Savage 650.

Jag fick alla nya delar (detta inkluderar packningar samt ny "startmotor" + drev). Har även verkstads handboken för hojen..

Problem: När man stänger av motorn så går den "åt fel håll" enligt honom (vet ej vad han menar).. Vad jag vill veta är går detta att åtgärda på något sätt , eller är det bara att montera tillbaka allt och låta det vara?

Enligt min chef (som dessvärre är sjuk) så skulle han ha en bra idé på det hela, men enligt några andra så går det inte att åtgärda det hela.

Tack på förhand

-R-

Tjenare
Jag håller på och (försöker) hjälpa en kompis att laga/renovera hans Suzuki Savage 650.

Jag fick alla nya delar (detta inkluderar packningar samt ny "startmotor" + drev). Har även verkstads handboken för hojen..

Problem: När man stänger av motorn så går den "åt fel håll" enligt honom (vet ej vad han menar).. Vad jag vill veta är går detta att åtgärda på något sätt , eller är det bara att montera tillbaka allt och låta det vara?

Enligt min chef (som dessvärre är sjuk) så skulle han ha en bra idé på det hela, men enligt några andra så går det inte att åtgärda det hela.

Tack på förhand

-R-

måste nog få en bättre förklaring på allt?
vad går baklänges?
startmotorn el hojen el vad?

Baktänder den eller forsätter den att gå ?

Vet faktist inte, har inte fått tillfälle att höra. Men jag gissar att den baktänder..

måste nog få en bättre förklaring på allt?
vad går baklänges?
startmotorn el hojen el vad?

Enligt ägaren så går motorn åt "fel" håll eller liknande när man stänger av den, varav den tar sönder dreven på startmotorn samt drevet som startmotorn ligger mot (första drevet).

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...