Jämställdhet eller sprithora - hur gör du?

Hur ska en dejt försörjas?

• Antal röstningar
    0
Jag ser det lite annorlunda. Att bjuda en tjej på allt en hel kväll tycker jag känns för smörigt, liksom en "köpa byxorna av henne"-filosofi. Om man nu har något intresse av hennes person (också) så kan hon få betala lite själv också vilket de flesta tjejjerna verkar vilja. Fast man ska inte vara dumsnål.

Det är en tunn linje att vandra på men blir hon sur för att man inte häller pengar över henne så ska hon vara förbannat snygg för att det ska vara värt det. Vem blev grogg-horan nu? :va

i The Game står det ganska tydligt att man aldrig ska bjuda en brud på en drink när man träffas. Tydligen respekterar inte brudar killar som försöker köpa deras gunst. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt - bara en reflektion...

Själv bjuder jag aldrig på drinkar, men väl första dejten.

Hon får fanimig betala för sig själv.
Det är hon som får privilegiet att gå ut med mig, inte tvärtom..

Klart som fasen att man skall vara beredd på att betala. Om killen isisterar på att betala så kan man ju inte stå o tjafsa utan då kan man ju ta det nästa gång..betala alltså(om det blir en sån) men man skall verkligen aldrig utgå från att någon annan skall betala åt en..det är fult!

Nursey skrev:
men man skall verkligen aldrig utgå från att någon annan skall betala åt en..det är fult!

Det är skitfult och drygt. Att mannen står för kostnaderna har blivit en förlegad sedvänja. Att betala allt på en dejt för nån tjej man inte känner bara för att testa om man vill känna henne känns inte bra. Det handlar ju om samma sak för båda två. Varför ska då bara en betala?
Man börjar betala när man börjar bry sig, exempelvis när man börjar få känslor för fruntimret i fråga och vill bjuda på en romantisk middag eller liknande. Då blir det plötsligt nakcskått på att låta henne betala ett öre. Det är som att få betala sin egen present, vilket jag fått göra för många ggr på siståne.
(Har fått betala min egen studentpresent, födelsedagspresent, "datorpresent" och julklapp. ILLA)

Det är bland det osexigaste som finns, att fråga en okänd brewd på krogen om hon vill ha nåt att dricka. Jag vet att det händer bakom ryggen på mig, men har aldrig med egna ögon sett en chey inte tacka nej till erbjudandet till en drink. Blir man bjuden så blir man bunden att hänga med den personen sen. Och sämre raggning finns inte.

Last edited:
Kommer att tänka på

"När pappa betalar får man ligga snyggt"

Hur tror du annars att sveriges nattklubbar överlever.....

Mamma betaler min kreditkortsräkning fast jag raggar inte med drinkar för det. Vill bruden bara umgås med en för att hon får drinkar är hon fan inte ens lönt att ha som krogligg.....

Last edited:
i The Game står det ganska tydligt att man aldrig ska bjuda en brud på en drink när man träffas. Tydligen respekterar inte brudar killar som försöker köpa deras gunst. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt - bara en reflektion...

Själv bjuder jag aldrig på drinkar, men väl första dejten.

Oj oj en till kunnig som läst på!
Såklart du inte ska bjuda henne, HON ska bjuda dig:tuttar efter det kan du bjuda tillbaka. Man kan ju inte va tillsammans med en snål brud.
Om en tjej bjuder mig, så ser jag det som att hon är vänlig, men även att jag vet vart jag har henne. Om hon bjuder så vet jag ju att hon är väldigt intresserad av mig och kan göra vad jag vill med henne om jag bara kan prata mig fram till det.
Det är så kvinnorna ser på dig om du bjuder, hon kan göra vad hon vill med dig, låt hon inte spela med dig!

Du betalar Bowlingen och varsin öl. Ni bowlar ett tag, ölen tar slut hon bjuder på nästa öl osv.

Sen som sagt innan, krogen kanske inte är så kul på första dejten gå vidare till nåt fik istället och mys :tungan

Jag måste nog erkänna att jag är ett grogg-luder. Vill dom ligga så får dom fan bjuda tills jag inte är kräsen längre.

....Vill dom ligga så får dom fan bjuda tills jag inte är kräsen längre.

Är det inte "Om dom bjuder är jag inte kräsen så länge...":va Jag som alltid har skyllt diverse krokodilbrottning på just detta.

"Visst var hon ful men jag var jävligt full innan jag gav med mig... ":gnissla

Tycker nån verkligen att utseendet direkt påverkas av alkoholen?
Jag tycker folk ser tämligen likadana ut. Däremot får man ju en släng av övermod och sänker sina krav ganska markant. Fulheten gör inte så mycket längre. Kan inte påstå att jag gjort nåt på fyllan jag ångrar, då jag är mig själv fast värre. Så förmodligen skulle jag gjort samma sak ändå fast med lägre profil. Eller.. Jag ångrar en del saker jag gjort på fyllan, men det var under tiden jag var full, inte på grund av att jag var full.

Jag har en polare som spydde tjejen i ansiktet, och ändå fick med henne hem... Undrar hur full HON var...:D

/Carin

Eller hur FUL. Hon visste antagligen om det dessutom och tog med honom ändå för hon skulle inte få nåt annat annars :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg