Glammrockare hjälp mig

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
För något år sedan köpte jag en best of skiva med en massa rockband och där var en låt med någon grupp det var skid row likt och låten hade typ 16 eller 18 men det var inte 18 and life som jag tyckte var skit skön men jag lånade ut skivan och vet inte till vem så nu behöver jag tips på grupper som jag kan söka efter.
TACK/Dennis

Tja, om du gillar Skid Row så har jag ett par tips på grupper med likanade musikstil. Fast avslöja inte att jag har lyssnat på detta...:rock :censored
Så kolla in: White Lion och fortsätt med White Zombie, sedan har du Tesla, Poison och varför inte Bon Jovi också? Det finns även ett bra danskt band so heter Pretty Maids som kan vara något...

Lycka till!

Tja, om du gillar Skid Row så har jag ett par tips på grupper med likanade musikstil. Fast avslöja inte att jag har lyssnat på detta...:rock :censored
Så kolla in: White Lion och fortsätt med White Zombie, sedan har du Tesla, Poison och varför inte Bon Jovi också? Det finns även ett bra danskt band so heter Pretty Maids som kan vara något...

Lycka till!

Du glömde Cinderella :7peta

.... låten hade typ 16 eller 18 men det var inte 18 and life ...

VA? Är det en textrad eller vad är du ute efter? Nu kan man utan vidare rabbla 10 grupper som kanske har gjort en låt med 16 eller 18 i texten som låter lite som Skid Row men inte är dom.

Lycka till!
Eh, White Zombie kan väl knappast jämföras Tesla eller Bon Jovi? Du kanske menade Whitesnake?

Last edited:
För något år sedan köpte jag en best of skiva med en massa rockband och där var en låt med någon grupp det var skid row likt och låten hade typ 16 eller 18 men det var inte 18 and life som jag tyckte var skit skön men jag lånade ut skivan och vet inte till vem så nu behöver jag tips på grupper som jag kan söka efter.
TACK/Dennis

Jag skulle gissa på att det är Loud N Nasty - Sweet Sixteen som du är ute efter. Annars har jag gjort en liten lista till dig... :)

Hallows Eve har gjort en låt som heter Eighteen. Alice Cooper har gjort en som heter I´m Eighteen. Gamma Ray har gjort en som heter 18 Years. Black 'N' Blue har gjort en som heter Hold on to 18.

16 då:

Billy Idol har också gjort en låt som heter Sweet Sixteen. Iggy Pop har gjort en som heter Sixteen. Sodoms M-16 är grym, inte så mycket Glamrock men väl thrash.

Sen hittade jag inte mer... :tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back