Vill du ha piggare DT125R?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Ort
NV-Skåne
Hoj
DT125R -90
Gör då som visas här under "Modify Inlet Manifold": http://www.dtr125.net/tuningnewer.htm

Ta också bort powerboxen, och plugga hålet efter den med ett r6 batteri (AA). Det passar perfekt.

Jag skar bort min "gummiflärp" och tog bort "powerboxen", och resultaten blev en märkbart piggare hoj. Reagerar mycket bättre när jag ligger i tex 70km/h å vrider fullgas. Jag kan varmt rekommendera detta, det FUNGERADE JÄTTEBRA PÅ MIN!

JAG TAR INGET ANSVAR OM DU KLANTAR DIG ELLER FÅR DÅLIGT RESULTAT!!

Min hoj är en DT125R-1990...
 
Gör då som visas här under "Modify Inlet Manifold": http://www.dtr125.net/tuningnewer.htm

Ta också bort powerboxen, och plugga hålet efter den med ett r6 batteri (AA). Det passar perfekt.

Gör inte en powerbox så att den går snabbare? Eller tänker jag fel om jag tänker att det är en slang från förgasargummit till en liten box som ångorna åker upp i när man slutar gasa, sen när du ger mer gas så följer dom ångorna med ner igen och gör så att motorn får en "kick"?:gnissla
 
2738947 Gör inte en powerbox så att den går snabbare? Eller tänker jag fel om jag tänker att det är en slang från förgasargummit till en liten box som ångorna åker upp i när man slutar gasa, sen när du ger mer gas så följer dom ångorna med ner igen och gör så att motorn får en "kick"?:gnissla
korekt.
 
hae hört att den ger (mkt lite) lägre bensinförbrukning och lite bättre gasrespons och mellanregister
till nackdelen att den blir lite ryckigare på låga varv

men jag kan ju ha blandat ihop den med nåt annat
 
2739508 hae hört att den ger (mkt lite) lägre bensinförbrukning och lite bättre gasrespons och mellanregister
till nackdelen att den blir lite ryckigare på låga varv

men jag kan ju ha blandat ihop den med nåt annat
nej det stämmer, men det där bör man göra på typ hojar från 03 har jag för mig, för det var då dom bytte insugsgummi till det där pluggade,, men om det ge effekt så kanske detär värt att testa :)
 
Hur kan det då bli bättre effekt om man tar bort den?

EDIT: aaha han tar bort det pluggade gummi-insuget oxå?
 
Jag är ingen expert, men tydligen anser många att denna powerboxen är värdelös pga att hålet är för litet. Jag vet inte hur det ligger till, men det blev märkbart bättre utan!
 
2740396 Jag är ingen expert, men tydligen anser många att denna powerboxen är värdelös pga att hålet är för litet. Jag vet inte hur det ligger till, men det blev märkbart bättre utan!
åfan, kanske ska testa det nån gång sen i vår...
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top