Sne ram? CBR600F 95:a

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Något på hojen är snett. har ställt upp den o vågat in ramen (Vägt mot sving bulten) o då får jag bakpartiet rakt medans fram hjulet pekar vänster. har en liten buckla på ramen vid styrkronan så man kan nog med största säkerhet säga att det är läge för o byta ram

Gjorde ett test för o se om hojen spårade när jag köpte den o då skiljde det 3,4 cm mellan bakhjul o framhjul .

Jag är fullt medveten om att hojen är crashad eftersom bakramen tidigare är riktad.

Det som nu är min fråga (eller frågor)

Finns det något mera sätt o kolla vad som är snett (Enkelt sätt)

Kan det vara något annat som är snett än själva ramen?

Vid rambyte (kan eventuellt få tag i en ram som är tillverkad utan några nummer. Den har varit en utbytesram som använts vid road racing)

Jag behöver flytta serienummret och ta med det gammla styrhuvudet till besiktningen. Något mer ?

Frågan är vilket som är billigast rikta ramen eller kpa en begagnad för 1200 kr ?

Vist lite jobb o flytta allt men det är gjort på en dag. vill att det skall bli vetigt oxå !

Frågan är vilket som är billigast rikta ramen eller kpa en begagnad för 1200 kr ?

Vist lite jobb o flytta allt men det är gjort på en dag. vill att det skall bli vetigt oxå !

Ska du rikta ramen lär du säkert få pilla bort en del grejer. Man värmer väll upp ramen lite eller har jag helt fel?

Jupp värme är og melodin man får ta till. får nog sattsa på rambyte då helt enkelt

Byt ramen men dokumentera allt !!!
Du ska ha ett intyg (som du kan skriva själv) på var den nya ramen kommer från och varför den används i stället för den Kraschade !
Va lika noga med kvitto på den nya ramen du ska använda, så säljaren kan spåras via tele adress mm

pratade med SBP o enligt dom behövde jag bara göra en regg besiktning där jag visar upp att det är en ny ram på och med nytt instansat nummer. ta med det gammla ramhuvudet så jag kan visa att den gammla ramen är skrotad och att jag har haft orginalramen i min ägo. Sen skall det inte vara några problem. Men kvitton är ju ett måste!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg