Något på hojen är snett. har ställt upp den o vågat in ramen (Vägt mot sving bulten) o då får jag bakpartiet rakt medans fram hjulet pekar vänster. har en liten buckla på ramen vid styrkronan så man kan nog med största säkerhet säga att det är läge för o byta ram
Gjorde ett test för o se om hojen spårade när jag köpte den o då skiljde det 3,4 cm mellan bakhjul o framhjul .
Jag är fullt medveten om att hojen är crashad eftersom bakramen tidigare är riktad.
Det som nu är min fråga (eller frågor)
Finns det något mera sätt o kolla vad som är snett (Enkelt sätt)
Kan det vara något annat som är snett än själva ramen?
Vid rambyte (kan eventuellt få tag i en ram som är tillverkad utan några nummer. Den har varit en utbytesram som använts vid road racing)
Jag behöver flytta serienummret och ta med det gammla styrhuvudet till besiktningen. Något mer ?
Gjorde ett test för o se om hojen spårade när jag köpte den o då skiljde det 3,4 cm mellan bakhjul o framhjul .
Jag är fullt medveten om att hojen är crashad eftersom bakramen tidigare är riktad.
Det som nu är min fråga (eller frågor)
Finns det något mera sätt o kolla vad som är snett (Enkelt sätt)
Kan det vara något annat som är snett än själva ramen?
Vid rambyte (kan eventuellt få tag i en ram som är tillverkad utan några nummer. Den har varit en utbytesram som använts vid road racing)
Jag behöver flytta serienummret och ta med det gammla styrhuvudet till besiktningen. Något mer ?