Träning vid racehouse!?

bra :) då kanske min hoj funkar nästa gång också :( hur gick det när du vurpade?

Fick i friläge när jag växlade ner och våldade i ettan så bakdäcket låste sig. Inget jag tänkte på förrän jag började bromsa med frambromsen och bakdäcket kom farande förbi mig... :hihi
Landade rätt hårt på höften, knäckte dekomp-spaken och skrapade lite på kopplingshandtaget - annars var det inget. Just nu är jag mer än lite öm på höften och det var en perfekt anledning att sjukskriva sig för jag är så sanslöst trött! Vet inte hur mycket jag körde exakt men det tog fan musten ur mig... Lite klen är man väl... :hihi

Fy fasiken va roligt. E jätte nervös för den dagen då man första gången testar bana :) Folk kommer skratta som aldrig förr :D

Det är skitkul när de där små jävla asen till minimotard kommer och kör om en på alla sidor på en gång och man blir varvad en massa gånger samma pass. Men det är sjukt roligt! Åk dit och bjud folk på det skrattet för du kommer skratta minst lika mycket..! :tummenupp

Last edited:
Fick i friläge när jag växlade ner och våldade i ettan så bakdäcket låste sig. Inget jag tänkte på förrän jag började bromsa med frambromsen och bakdäcket kom farande förbi mig... :hihi
Landade rätt hårt på höften, knäckte dekomp-spaken och skrapade lite på kopplingshandtaget - annars var det inget. Just nu är jag mer än lite öm på höften och det var en perfekt anledning att sjukskriva sig för jag är så sanslöst trött! Vet inte hur mycket jag körde exakt men det tog fan musten ur mig... Lite klen är man väl... :hihi

Det är skitkul när de där små jävla asen till minimotard kommer och kör om en på alla sidor på en gång och man blir varvad en massa gånger samma pass. Men det är sjukt roligt! Åk dit och bjud folk på det skrattet för du kommer skratta minst lika mycket..! :tummenupp
oj låter ju inte kul :( men men det är så man lär sig, jag ahr lärt mig att itne köra med för lite luft i däcken på typ samma sätt :D:D

men de ska ju inte köra om dig :va och om de försöker så sparkar du :D:D

Öhmm, en fråga till er som har kört där innan. Är sjukt sugen på att testa men äger tyvärr inga sm-fälgar.. Så tror ni man kan köra med pirelli scorpion (blandning mellan cross/asfalt). Eller är det förbjudet?

Öhmm, en fråga till er som har kört där innan. Är sjukt sugen på att testa men äger tyvärr inga sm-fälgar.. Så tror ni man kan köra med pirelli scorpion (blandning mellan cross/asfalt). Eller är det förbjudet?

tror du får köra med vad för däck o fälgar du vill... eller låna fälgar av någon vänlig typ.

vad e det för hynda du har.. eller e det den andra som ska luftas?

2737388 tror du får köra med vad för däck o fälgar du vill... eller låna fälgar av någon vänlig typ.

vad e det för hynda du har.. eller e det den andra som ska luftas?
Okej. :) Får ta å ringa dit i veckan annars så man får allt klart för sig.

Det är en husqvarna wr 125. Lite sleten men den går framåt iaf.

Last edited:

Är det Pirelli MT90 du har? De verkar vara rätt lika de jag har, MT60, i mönster och så - skillnaden att jag har 17" då. Det funkar bra, bra grepp därinne även om det hoppar och skuttar lite i bakändan när man motorbromsar, där ett slätare däck kanske hade slajdat med mer.

2737413 Är det Pirelli MT90 du har? De verkar vara rätt lika de jag har, MT60, i mönster och så - skillnaden att jag har 17" då. Det funkar bra, bra grepp därinne även om det hoppar och skuttar lite i bakändan när man motorbromsar, där ett slätare däck kanske hade slajdat med mer.
Precis! Det är pirelli mt 90 scorpion.
Tror jag inte har problem med motorbromsen :hihi

Edit:
Kan man köpa sån "speciell" bensin på stället? Måste man ha speciell 2-taktsolja?

Precis! Det är pirelli mt 90 scorpion.
Tror jag inte har problem med motorbromsen :hihi

Edit:
Kan man köpa sån "speciell" bensin på stället? Måste man ha speciell 2-taktsolja?

"Vi kör bara på miljöbränsle för inomhus körning, ni kan köpa bränsle hos oss. 25:-/liter, säljs i 5 liters dunkar. Ni som kör tvåtakt måste ha lowsmoke olja o max 2% inblandning. Ni som inte följer detta får inte köra.
För mer info kontakta Rolf Björkdahl 0709-288070 "

Saxat från racehouse.se.

Soppa köpte jag där, olja tyckte jag mig se inne i receptionen också, ring och fråga!

2737402 Jag är suuugen! Ska bara veta om det är ok att köra med såna däck som jag har.

Är det tvång på skinnställ förresten?
tror inte det är några speciella däck man måste ha, imaster körde ju med sina vanliga..
fast vad som är bra och att rekomendera är kanske nått annat..fast det såg ut att gå bra för honom endå, fast sen fuska han ju med däckvärmare..:rolleyes:

och som dem andra sa, på racehouse är det ingen tvång, men är väll bra, händer ju att man går omkull, och i sommar på lockarp så måste man ha det för att köra..(ingen som har ett ställ i strl 52+ liggande?)

ja, fredde, klart du ska köra..vi hade skitkul, och dem stora såg nästan också ut att ha kul..:)

Tack för alla svar på mina dumma frågor :hihi

Förhoppningsvis blir det lite åka om två veckor :D

tror inte det är några speciella däck man måste ha, imaster körde ju med sina vanliga..
fast vad som är bra och att rekomendera är kanske nått annat..fast det såg ut att gå bra för honom endå, fast sen fuska han ju med däckvärmare..:rolleyes:

och som dem andra sa, på racehouse är det ingen tvång, men är väll bra, händer ju att man går omkull, och i sommar på lockarp så måste man ha det för att köra..(ingen som har ett ställ i strl 52+ liggande?)

ja, fredde, klart du ska köra..vi hade skitkul, och dem stora såg nästan också ut att ha kul..:)

Blir det körning på Lockarpsbanan i sommar? Isf är det givet. Känns som att min hoj passar bättre där. Men om allt går som det ska så kör jag nog på racehouse nästa helg:).

2737596 Blir det körning på Lockarpsbanan i sommar? Isf är det givet. Känns som att min hoj passar bättre där. Men om allt går som det ska så kör jag nog på racehouse nästa helg:).
ja, de tror ja..?

sist jag hörde nått så skulle de bli..
iallafall för fiddy/minimoto..

Ja minimoto kör dom men jag tror inte att de släpper ut stora hojar. Dom hade problem med bullret för några år sen iaf.

Träning återigen, Söndag 4/2 11.00 till 15.00

Vilka skall köra?

1. Mr A
2.
3.
4.
5.
6.

Sätter mig på reservlistan, är inte riktigt kry för närvarande så vi får se - många dar kvar dock... :tummenupp

1. Mr A
2. imaster - vid sjukdomsbortfall
3.
4.
5.
6.

*/ ?>
Back