ps3

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
funderar på att köpa ett PS3 från USA mha eBAY.
för de kommer bli fan så mkt billigare än de 6500 det kommer å kosta den 23e mars när det släpps lös i sverige.
men nu funderar jag på strömförsörjningen.
eftersom varken voltantal eller kontaktutformning å sånt e lika i staterna som här så undrar ja om nån vet hur de skulle kunna lösas?

En konverter här och en konverter där så är det ju löst, är väl bara att kolla så prylarna klarar av att leverara tillräckligt med watt. :tummenupp

för de kommer bli fan så mkt billigare än de 6500 det kommer å kosta den 23e mars när det släpps lös i sverige.
eftersom varken voltantal eller kontaktutformning å sånt e lika i staterna som här så undrar ja om nån vet hur de skulle kunna lösas?

De flesta sadana "apparater" har en smart trafo som staller om sig sjalv. det enda du behover (antagligen) ar en konverter for sjalva vaggkontakten.

Är det ngn skillnad på olika konsoller med regioner och så? Så att man inte går och skaffar ett US-PS3 och sedan måste importera allt man vill spela på den....

Det börjar ju bra. Massor med enheter verkar ha hamnat i havet utanför England. Det är nog ett tecken från makterna.... Jag fortsätter med 360 så länge!

http://playstation-3.se/forum/t769.html

Hehe, det var bara spekulationer och farhågor...
Hittar inte länken nu men det beräknas komma runt 60000 st konsoller till sverige...dock var det väl inte officellt men.

Låter som en riktigt vettig idé, det ska jag kolla närmre på. Kommer köpa ett PS3 p.g.a. Blu-Ray-spelaren som inte kostar mindre än ett PS3 och då kan man lika gärna betala lika mycket och få en spelkonsoll med på köpet.

:tummenupp

de verkar som om ingen riktigt vet hur det blir med bluerayfilmer å regioner dock..
vad jag sett så är det mesta bara antaganden

men de roliga jag sett som ja blir fundersam över är ju att folk skriver att konsolen är regionsfri men inte filmer.. hur går det ihop, en konsol måste ju ha nån slags regionkodning om en film ska kunna "känna" av det och spärra uppspelning. :va jag får inte riktigt ihop det.
men att en JAP konsol inte spelar PAL DVDs verkade ju bekräftat
så de blir väl till å vänta till slutet av mars å sen se vart i europa konsolen är billigast.. för bara man slipper nåra % moms så tjänar man ju stålar

de verkar som om ingen riktigt vet hur det blir med bluerayfilmer å regioner dock..
vad jag sett så är det mesta bara antaganden

men de roliga jag sett som ja blir fundersam över är ju att folk skriver att konsolen är regionsfri men inte filmer.. hur går det ihop, en konsol måste ju ha nån slags regionkodning om en film ska kunna "känna" av det och spärra uppspelning. :va jag får inte riktigt ihop det.

Film och spel kan vara regionskodade...det är väl igentligen upp till den som gör spelet/filmen om jag har förstått rätt. Än så länge verkar det som om speltillverkarna inte engagerat sig att fixa en regionskodning.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...