Bensinpump Gsxr

• Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date

Sniper

Guest
Är det någon som vet om besinpumpen från en gsxr 750-99,a(insprut)

passar på en gsxr 600-97,a tank? med andra ord är tankarna likadana
men bara pumparna som skiljer? Tanken va att jag skulle använda en 600,a
tank bolton.

Jag har en 600-tank, inte helt hundra på årsmodellen, men från den generationen iaf, och det ser ut som att min 750-pump passar rakt av. Jag gå förbi garaget imorrn å kolla om det stämmer om du vill å jag minns det :rolleyes:

Jag har en 600-tank, inte helt hundra på årsmodellen, men från den generationen iaf, och det ser ut som att min 750-pump passar rakt av. Jag gå förbi garaget imorrn å kolla om det stämmer om du vill å jag minns det :rolleyes:

Ja det får du gärna göra det hade jag varit tacksam för.

Är det någon som vet om besinpumpen från en gsxr 750-99,a(insprut)...

Nej, det passar inte alls. -97:an har fuggar och -99:an har sprut. Dvs pumparna är helt olika och det är heller inte bara frågan om att skifta insats i tanken eftersom även tankarna skiljer, olika antal anslutningar.

Jag vet inte exakt vad du behöver men jag har en 750-tank till salu. Tror den är till en sprutknarr men måste kolla upp det. PM:a mig om det är nåt som är av intresse.
Och jag har också en massa motordelar till 750 om du skulle behöva.

Edit: Nu avser jag 750:orna för hela slanten. 600:orna har jag inte full koll på men jag antar att dom alltid har fuggar och då stämmer det nog som jag sagt, dvs att pumparna inte passar och att tankarna i sig skiljer mellan sprut och fuggar. Det kan möjligen vara så att tanken så att säga går att skifta åt ena hållet men inte åt andra hållet, dvs man kanske kan sätta en 98/99 tank i en knarr från 96/97 men inte tvärtom (med anledning av den extra anslutningen).

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...