Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ger den svarta verkligen 140hp ?
Gav dom inte original 90hp eller nått sånt.
Det är lite skillnad på 500cc 2-takt och en cityvespa
Kolla vad ebos trimmar t.ex. gamla kawa trepipar
Det är "liiite" skillnad på hemmameck och EBOS.
Inte så stor som man kan tro, vet fler som är både billigare och bättre än ebos på att fila fart i tvåtaktare.
Bengt Lagerblad på Delta Racing i Falkenberg är duktig på två-takt![]()
Inte så stor som man kan tro, vet fler som är både billigare och bättre än ebos på att fila fart i tvåtaktare.
Vilka då andra ?
Vem är bäst på vevaxlar ?
Edika det är min polare som köpte din hojGrymm säger jag bara, är själv en 2 takts fanatiker men jag gjorde ett klipp själv samtidigt lite längre ner i sverige samma dag som jonas var och köpte rg:n av dig.
Köpte själv en Tlr men är säker på att jag ska handla en 2 t åt mig själv igen bara för att dom är så jävla manliga!
Han håller på att plocka på RGV kåpor på rg 500 och jag tror det blir jävligt bra bara han blir färdig, han har beställt nytt kåpsätt till den som ska troligen målas i något svartkommer nog att bli yber bra tror jag
![]()
Själva portningen är gjord för över tio år sedan. Jag minns tyvärr inte hans namn men han bodde i Söderköping.
Honom känner jag till! 1994 ägde jag en TZR 250 och fick hans hjälp med motorn. Hade garaget fullt av RG-byggen/delar. En sann entusiast!Roffe E. Fast han har slutat mecka tyvärr.
För de intresserade, lite motorbilder. För den som inte öppnat en RG kan det vara svårt att se vad som är moddat men bredvid förgasaren ligger en i orginal som jämförelse.
MMGMGGLLGLLGLLGLLLLL...![]()
Vad hade du för pipor?
/J
Nemen det är ju MIN älskling ni snackar om!![]()
Är det inte Hebbe på Ebos som kör en gammal RD 500 med en bra bit över 100 hp på bakhjulet ?
*kliar sig i bakhuvudet o funderar över var det där minnet tog vägen*
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna