lång och smal

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
vilket skinnställ passar bäst om man är lång och smal? 54 är bra i längden på de jag provat men 52 passar bäst i passformen. är det nån som vet om nån tillverkare har 100 modeller (lite längre i armar och ben)? annars får jag väl helt enkelt äta upp mig lite.

Han undrar ju, liksom jag, om nån tillverkare har 100-storlekar (dvs. längre och smalare).

100 storlekar hade varit bra.
Jag krossar istället pungen i ett Dainese 52 så länge...

Jag har samma dilemma och väljer passform framför längd. Man har ju stövlar och handskar på sig och skydden måste ju sitta tajt och på plats. Sen får man ta att man får gå framåtlutad eftersom ballarna är ivägen för byxorna.

Som sagt...hur lång och smal är du? Jag tyckte också att jag behövde 100-storlek tills jag hittade mitt nuvarande ställ - Alpinestars GPU (race). Jag är 192 cm lång och väger 85 kg och storlek 54 sitter klockrent på både längden och bredden.

Halvarssons tror jag kan leverera måttbeställt, men det kostar antagligen en del...

sisådär 189cm 82kg, med lite för långa armar och ben för de flesta ställ jag provat, har dock inte provat alpinestars så jag får väl göra det. Har ett tvådelat arlen ness stl 54 nu och det är lagom på längden men lite för stort på bredden.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back