Är detta en bra bilskrapar-handske ?

Är detta den ultimata hansken ?

• Antal röstningar
    0

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Nu när vi äntligen fått lite snö och kallt så var jag tvungen att köpa nya handskar,jag letade länge efter dom mest passande att skrapa bilrutor med och hittade tillslut ett par kemikaliebeständiga "power grip" på jobbet till det lockande priset av 44:- efter personalrabattsavdrag,dessutom i en klatschig KTM orange kulör.

Greppet i dom är enormt och jag har provat allt ifrån CD fodral till en röd "Makita" plastskrapa utan att halka.

Är detta kanske tom den ultimata bilskrapar-handsken ?

Bifogat

• CIMG0905 (Large).JPG
    CIMG0905 (Large).JPG
    90.9 KB · Visningar: 96
  • CIMG0906 (Large).JPG
    CIMG0906 (Large).JPG
    108 KB · Visningar: 73
Last edited:
Måste man ha speciella när man just skrapar rutorna?:D
Jag har stickade tumvantar från Frank dandy.
Funkar utmärkt.
//J

Nu när vi äntligen fått lite snö och kallt så var jag tvungen att köpa nya handskar,jag letade länge efter dom mest passande att skrapa bilrutor med och hittade tillslut ett par kemikaliebeständiga "power grip" på jobbet till det lockande priset av 44:- efter personalrabattsavdrag,dessutom i en klatschig KTM orange kulör.

Greppet i dom är enormt och jag har provat allt ifrån CD fodral till en röd "Makita" plastskrapa utan att halka.

Handsken är nog bra, men skrapan verkar usel, du kunde lika gärna skrapat med en frukt.

Frukt säger du,Iofs aldrig provat men en banan kanske skulle göra jobbet.

Självklart behövs det speciella ,trafiksäkerheten först,Tummvantar verkar farligt.

Testa med isskrapa till rutorna istället... :hihi
verkar så svårt att skrapa med handskar!

Det du behöver är ett par svarta "asfaltshandskar" (de där som ser ut som en svart 88:an på utsidan"
Med dem kan du av-isa hela Jöttlabôrj, och du kommer garanterat få många kompisar som vill bri skrofsade på ryggen! :tungan

999013_2.jpg

Myycket bättre.

Du får använda dina handskar till "bananen" :gnissla

Last edited:
Eberspächer :yoparty

Någon som vet om det fortfarande går att få tag på skrapor med "stålskrapa"? Perfekt till gamla bilar när isen sitter bättre på insidan än utsidan..

Powergrip is da shit!

Funkar helbra. Akta toppen bara, blir lätt rivsår. I och för sig går du kanske igång på det.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage