cbr 125 -hål i avgasrörets nedre kant

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Hej

Idag när jag varmkörde hojen så upptäckte jag att avgaserna kom ur nedansidan av avgasröret , de var ett litet hål, man skulle nästan kunna få in en penna där . ska de va så ? hojen är bara testkörd på gata å införskaffades för en månad sen. Hoejn är en cbr 125 r 06

Hej

Idag när jag varmkörde hojen så upptäckte jag att avgaserna kom ur nedansidan av avgasröret , de var ett litet hål, man skulle nästan kunna få in en penna där . ska de va så ? hojen är bara testkörd på gata å införskaffades för en månad sen. Hoejn är en cbr 125 r 06

Samma på mitt originalsystem iaf.

Hålet ska sitta där, skulle inte rekomendera att göra nåt åt det.

japp hålet ska vara där... fast jag kan nog inte pressa in en penna i det lilla hålet ;P

märkte att jag måste tvätta min :/ den är asskitig... fastnar en massa grus på avgasrörets sida mot hjulet

tror det är där för att kondensvatten ska kunna komma ut utan att det rostar igen ?

Är det inte det man kallar "dräneringsplugg" fast iof de tär ju 4takt bildas ju inte massa gegga som på tviitaktare.

Kondens osv ska rinna ut där.

Inte roligt om hojen står ute när det regnar brutalt elr under tvätt och lägger sig proppfullt med vatten längst ner i sista avgasböjen om den inte funnigts.

2726381 Kondens osv ska rinna ut där.

Inte roligt om hojen står ute när det regnar brutalt elr under tvätt och lägger sig proppfullt med vatten längst ner i sista avgasböjen om den inte funnigts.
min polare hade en Lifan 125 sport, han hade 4:st hål, om man täcker igen dom låter den som en stypt gräsklippare :hihi

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back