Dokumentmall för justeringar?

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01, Blade -92, GRC GP1
Är det någon som har en bra och genomtänkt mall för att skriva in stötdämparinställningarna? Jag tänkte att man kanske skulle börja dokumentera på ett bra sätt vad man gör med gaffeln och bakdämparen.
Så, finns det någon statistikfreek som har knåpat ihop ett redan som han kan sprida vidare, i så fall skulle jag vara tacksam.

Torkel och hans tracktimer är superbt synd att jag inte har råd att köpa det bara det är lite elakt att köra pirat på en sporthojsbroder så det blir väl att gräva djupt i plånboken inför säsongen

Borsiin JR skrev:
Torkel och hans tracktimer är superbt synd att jag inte har råd att köpa det bara det är lite elakt att köra pirat på en sporthojsbroder så det blir väl att gräva djupt i plånboken inför säsongen
Det kommer en billig bantad variant innan säsongen börjar, siktar på ca 5-600 kr inkl moms så då har alla råd! :tummenupp
Lite mer info här: http://tracktimer.blogspot.com/2004_06_01_tracktimer_archive.html

Sen kommer priset på MC Pro att gå upp till ca 3000 kr + moms så billigare än det är nu kommer det aldrig mer att bli. Funktionaliteten har givetvis ökats motsvarande också. Nu gäller det bara för mig att sluta lägga till saker och försöka få ut v3.0 någon gång, inte det lättaste! :)

Last edited:
Putterossi skrev:
Är det någon som har en bra och genomtänkt mall för att skriva in stötdämparinställningarna? Jag tänkte att man kanske skulle börja dokumentera på ett bra sätt vad man gör med gaffeln och bakdämparen.
Så, finns det någon statistikfreek som har knåpat ihop ett redan som han kan sprida vidare, i så fall skulle jag vara tacksam.

Är osäker på vad du är ute efter exakt Mattias, men jag använder en enkel PDF som jag gjort att komma ihåg vad jag provat, kanske går att utveckla den lite...

Jag mailar den till dig...

//M

Den som är intresserad av detta kan kika in på rrlog.tj-racing.se för en gratis version av ett enkelt loggverktyg.

Som sagt. Den nya enkla versionen av TrackTimer kommer bli the shit för det du är ute efter och mycket, mycket mer användbart än bara ett papper med stötdämparinställningar. Du får ju all info på ett ställe och full dokumentation över din körning, varvtider, inställngingar, väder, vind, resultat etc.
600 sek inklusive moms kommer det garanterat vara värt.

Som sagt. Den nya enkla versionen av TrackTimer kommer bli the shit för det du är ute efter och mycket, mycket mer användbart än bara ett papper med stötdämparinställningar. Du får ju all info på ett ställe och full dokumentation över din körning, varvtider, inställngingar, väder, vind, resultat etc.
600 sek inklusive moms kommer det garanterat vara värt.
Eh 600 sek? 10 euro + 19% moms är det som gäller sedan ca en månad tillbaka.:tummenupp

Ok. Ännu bättre då! Men varför skrev du 5-600 sek ovan? Ytterligare en version?
Det var den 25 Januari 2005 jag skrev det! Den köstade 50 euro fram tills för någon månad sedan då jag droppade priset till 10 för alla basicversioner.
Mer godis kommer...

Gick inte att installera på min burk (XP Pro SP2). Fick nåt programfel... :va

Ja, som nazurro skriver så installera .NET Framework 2.0 på länken nedan så borde allt fungera ok.

http://www.microsoft.com/downloads/...cb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displaylang=en

Eh 600 sek? 10 euro + 19% moms är det som gäller sedan ca en månad tillbaka.:tummenupp

Jag hoppas inte att du tar illa upp för att jag delar med mig av mitt enkla program. Det är inte alls i samma division, utan mer ett alternativ till papper och penna vid bankanten.

Last edited:
2724356 Det var den 25 Januari 2005 jag skrev det! Den köstade 50 euro fram tills för någon månad sedan då jag droppade priset till 10 för alla basicversioner.
Mer godis kommer...
Aha! Det förklarar saker och ting.
10€ är ju ett RÅN!

Vad heter min version? :)

Kolla högst upp i det blåa fältet på skärmen när du har programmet uppe, där det står vem den är licenserad till. Där står det även vilken version man har. :)

Jag hoppas inte att du tar illa upp för att jag delar med mig av mitt enkla program. Det är inte alls i samma division, utan mer ett alternativ till papper och penna vid bankanten.
Närå, jag har ingen ensamrätt på racingprogram så det är lugnt!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...