VLC-fil till DVD via Nero?

Ehh, menar du en "image" fil eller är det massa filer i en mapp "Vob,Ifo,Bup" eller vill du ha en videofil konverterad till dvd via Nero?

Ehh, menar du en "image" fil eller är det massa filer i en mapp "Vob,Ifo,Bup" eller vill du ha en videofil konverterad till dvd via Nero?

hmmm, nu frågar du så där svårt..:confused: Det är ingen mapp, så mycket fattar jag, inte en Imagefil heller, den vill absolut inte bli öppnad av varken Windows MP eller Nero Vision som jag kan se de andra filmerna i. Förvisso kan jag ju nöja mig med att se filmskrället i datorn, men det vore kul att veta OM det går att ändra typ så att jag kan bränna också.

Det verkar som du har fått tag på en DivX/Xvid fil som bara VLC har "Codec" för att spela upp
(Codec är ett tilläggsprogram som gör så att spelaren kan känna av kodningen av filen)

Mitt råd till dig är att om filen är en film som går att få tag på Dvd,så köp den.
Det finns "enkla" program som kan konvertera din fil till Vcd/Svcd/Dvd så att du kan kolla på filen/filmen i din vanliga dvdspelare som är kopplad till din tv.
Dom "enkla" programen är oftast inte gratis utan du måste ta hem crackade versioner och då måste du ha tillgång till någon Torrenttracker/Dc++ m,m

Vet inte hur jag ska förklara enklare?:va
Sorry!
//Gumpa

kolla vad filen har för tre sista bokstäver, o googla sen på 3bokstäver, tex ->"mpg" to dvd freeware download

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg