Fotpinnar för Bandit 1200

Bandit 01

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Bandit 1200s
Hej
Jag behöver ändra sitthöjden, alternativt ändra benställningen för att få en bekvämare körställning vid långfärd. Finns det fotpinnar att fästa i ramen framför cylindrarna? Finns det möjlighet att flytta bak både fotpinnar och broms/växelspak?
Eller, går det att öka sitthöjden på ett snyggt sätt?
 
Vill man köra HD är det jävligt dumt att köpa en suzuki....

Tror inte det är möjligt på ngt bra sätt.. Och om det vore möjligt borde du ändå inte göra det för det är att förstöra en i övrigt helt okej MC.. Lite som förstor flanellskjorta på en söt tjej...
 
Fotpinnar igen

Vill man köra HD är det jävligt dumt att köpa en suzuki....

Tror inte det är möjligt på ngt bra sätt.. Och om det vore möjligt borde du ändå inte göra det för det är att förstöra en i övrigt helt okej MC.. Lite som förstor flanellskjorta på en söt tjej...

Har provat custom, är för lång. Nöjd med Bandit i övrigt. Behöver dock kunna variera körställningen, får väl fixa egna pinnar. (har sett att det finns till V-Max) Tack för ditt svar.
 
Undvik att köpa motorbågar, de jag har hört via Bandits_R_US mailinglistan har spruckit allihop. Krök ihop något eget istället att sätta fortpinanrna på, så blir det som DU vill ha det och inte vad någon annan tycker. Håll dig ifrån rostfritt, det vibrerar sönder.
 
Jag har ett par GIVI motorbågar som inte spricker. De klarar marksyning med bara skrapmärken också. De är inte snygga men de är funktionsdugliga se bilden (används enbart på banåkning och dylikt då de är billigare än plasten att byta ut). Jänkarnas bågar som spricker är sk suzuki OEM made in the USA och verkar lämna en hel del frågetecken vad gäller kvalitet. Men sedan främre fotbågar på en bandit? Det är som Simp säger lite customstämpel men var och en blir salig på sitt sätt
 

Bifogat

  • Kapglas.jpg
    Kapglas.jpg
    118.1 KB · Visningar: 89
Hej
Jag behöver ändra sitthöjden, alternativt ändra benställningen för att få en bekvämare körställning vid långfärd. Finns det fotpinnar att fästa i ramen framför cylindrarna? Finns det möjlighet att flytta bak både fotpinnar och broms/växelspak?
Eller, går det att öka sitthöjden på ett snyggt sätt?

Kolla med PP tunings fotpinnar..

Annonsörer på SH med PP Tuning är:


GREVENS
SSRacing
 
Bandit 01
Tack för ditt svar, skall kolla.
MVH

Undvik att köpa motorbågar, de jag har hört via Bandits_R_US mailinglistan har spruckit allihop. Krök ihop något eget istället att sätta fortpinanrna på, så blir det som DU vill ha det och inte vad någon annan tycker. Håll dig ifrån rostfritt, det vibrerar sönder.

Tack för tipset. Dålig på att kröka rör numera, får se om jag får tag på nån som är bra på att kröka...
MVH

Jag har ett par GIVI motorbågar som inte spricker. De klarar marksyning med bara skrapmärken också. De är inte snygga men de är funktionsdugliga se bilden (används enbart på banåkning och dylikt då de är billigare än plasten att byta ut). Jänkarnas bågar som spricker är sk suzuki OEM made in the USA och verkar lämna en hel del frågetecken vad gäller kvalitet. Men sedan främre fotbågar på en bandit? Det är som Simp säger lite customstämpel men var och en blir salig på sitt sätt

Ok, jag ger mig. Skall modifiera kroppen istället, tack för ditt informativa svar. ( går det att höja sadeln kanske...) MVH
 
Last edited:
Bandit 01
Ok, jag ger mig. Skall modifiera kroppen istället, tack för ditt informativa svar. ( går det att höja sadeln kanske...) MVH

En sadelmakare borde kunna hjälpa till med det. Banditer före 01 har högre sadelhöjd än 01 - 05. jag har för mig det skiljer 2-4 cm. 2006 har justerbar sadelhöjd. Annars sätt du på ett par fotpinnar på motorbågarna, det gör jänkarna till höger och vänster sk "Highway pegs", och strunta i vad vi tycker. Det är ju trots allt din komfort det handlar om.
 
När det gäller flyttning av fotpinnar, är inte en reg.besiktning på tal då? Är osäker men tror att det är så... Har nämligen det i diskussion på jobb. Hjälp mig gärna så jag får rätt...
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top