T04e??

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Har ju tänkt att bygga turbo på min R1 -01 å en polare som byggt turbohojar förr rekomenderade ett T04E aggregat, men han sa även att jag borde höra mig för eftersom det skiljer ganska mycket på dom han byggt på (gsxr1100) å R1! HAr även hört att T04B ska vara ännu bättre men det kräver mer utrymme pga pulser med grenrör...
Tycker själv att dessa aggregat låter lite överdimmensionerade men det har ju tydligen fungerat på tidigare byggen.. Nån som har bättre erfarenhet av aggregat val??

för en "gathojj" så tror jag nog att både t04e å t04b är onödigt stora. på en stripphojj hade det nog funkat ypperligt.

vet inte va du är ute efter för effekt, men ett vanligt td04-16-18-19 är väll det som funkar bra å är beprövat.
eller rättare sagt alla "modernare" MHI agg är väll att föredra framför ett garretagg,
mycket bättre spoolupp å respons.

är det lite mer effekt kanske man ska börja kolla på kkk aggen typ 24an eller tom 27an.

En R1'a vill man knappast plåga med mer än kanske 250 hästar och möjligen ett par till. R1'an är väl inte direkt gjord för att plågas med de effekterna. Dvs, vilket aggregat som helst från en Volvo eller Saab som tar ut 175 hästar eller mer duger om man hade tänkt busa lite på gatan. Dvs det valbara spannet på lämpliga aggregat ökar våldsamt.

ett T04e var ett modernt aggregat i början på 90 talet.
T04B och T04BB var lite finare varianter.
med dagens mått är det väl ett sisådär aggregat, lite halvsegt att driva!
pumpar luft för ca 400 hk så det är lite stort för de flesta mc.

sikta på ett mitsubishi td04-16t i stället, inte helt utan anledning att nästan alla använder det!

En R1'a vill man knappast plåga med mer än kanske 250 hästar och möjligen ett par till. R1'an är väl inte direkt gjord för att plågas med de effekterna. Dvs, vilket aggregat som helst från en Volvo eller Saab som tar ut 175 hästar eller mer duger om man hade tänkt busa lite på gatan. Dvs det valbara spannet på lämpliga aggregat ökar våldsamt.

Va?? Bara 250 hk:confused: d är ju då det roliga börjar, sen blir d bara bättre:D :yoparty

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back