ktm

Stämmer bra det, i grundutförande iallaf! Förutom hjulen och bromsar så är sxc:n mjukare i fjädringen av naturliga orsaker. Annars så vette f.n om det är något mer.

SXC

9216936277.jpg

SMC

7687411237.jpg

Last edited:
tack för svaren,skiljer det något i försäkringspremie?det borde ju kvitta om det är samma hoj.fast jag bryr mig inte så mycket om premien utan mer om det är några skilnader på hojrna som man ska tänka på.

ok,är det stor skilnad eller det kan kvitta?

Ett tips kan ju vara att du tänker igenom vad du skall ha den till.
Skall du åka grus, så väljer du givetvis Sxc:n, men är det motard som gäller, så väljer du smc:n, kolla gärna då efter 625, 660..
//J

Beror på vad du tänkt åka mestadels, asfalt el grus? Smc:n funkar fint att åka grus med också :tummenupp

Beror på vad du tänkt åka mestadels, asfalt el grus? Smc:n funkar fint att åka grus med också :tummenupp

blir mest på gata men kanske någon runda på mina pärons åkrar,jag som inte todde det var någon större skilnad men då får jag rikta in mig på en smc då.

prata precis med en kompis ang det här och han påstod att försäkringen blev betydligt högre om det var en smc pga att det var en renodlad motard,är det något ni känner till?

Last edited:
Stämmer bra det, i grundutförande iallaf! Förutom hjulen och bromsar så är sxc:n mjukare i fjädringen av naturliga orsaker. Annars så vette f.n om det är något mer.

SMC

7687411237.jpg

Haha vart fick du tag på den bilden?
Det dära är min hojj ju :D

Till salu för den som vill köpa, 50 pickadoler prutat o klart!

Hejsan!

Ska kolla på några motarder imorgon men vad är det för skillnad på sxc och smc?

Om du försäkrar den på special bilsport- och mc-försäkring är premien samma, ca 3500:- /år helförsäkring. På de andra bolagen tror jag det är billigare med en sxc än smc pga att skadorna är fler på motarder. Välj 625 eller 660 såvida du inte vill ha en racemotard, då är ktm 525, husa 650 & aprilia sxv bra tips:tummenupp

Tog första bästa bild på blocket :tungan Lite smygreklam bjussar jag gärna på. Såg j.ligt fräsch för för övrigt :tummenupp

Ja, All plast, avgasrör, slutdämpare, sadel o backspeglar o nått mera smått är bytt sen omkullkörning. Gått 5-10 mil efter det.
Nyservad med! (30 mil sen typ)

Jag köpte min första motard igår och jag måste säga att det var jävligt kul att köra hem den även om det var kallt som fan,det blev en 625 smc 04

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år