Något slags elfel på KTMen!

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Har en 660 som funkar utmärkt (väldigt rolig hoj förövrigt) Men det har nu på senare tid uppkommit nått konstigt med "elen"...Ska försöka förklara...

När jag bromsar hand/fot, spelar ingen roll vilken, så att bromsljuset tänds och använder blinkersen sammtidigt så blinkar dom väldigt snabbt, ungefär som när en lampa gått sönder på en bil! Alla blinkers funkar...Detta fenomen slutar när bromsljuset släcks, då blinkar dom bra...MEn det härliga är att om jag stänger av lyset fram, så kan jag blinka och bromsa sammtidigt utan några komplikationer! Bär väl bara vara glappt någonstanns, men tänkte höra med er om ni kan tänkas veta vad felet kan vara?!

///Dennis

Kolla under sadeln , mellan luftburk o ram...där ligger kablarna klämda bak till bakljuset. Troligtvis är ngn kabel skavd där...eller kolla så inget vibrerat loss i anslutningen till bakljuset. Det vibrerar ju en del på våra hojar...:tummenupp.

Jag hade ett liknande elfel på min o då var det en sönderskavd kabel som låg i jord under sadeln...

TAck, har hojjen nermonterad nu, men är snart klar, imorogn ska jag gå igenom all el så jag ska kolla efter klämda kablar etc...Tack allihopa för snabba och bra svar, er kommer man ha nytta av i framtiden:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg