Fejkad Ducati 749R ?

Butiken verkar ju vara väldigt ödmjuk iallafall, hoppas för deras skull att de inte blivit blåsta.

Håller med.

Respekt att dom skriver här i en tråd som till en början kanske handlade om att dom försöker 'lura' folk. Hoppas det löser sig till allas fördel och att dom fått tag i en cool hoj.

:D Jodå, har hört om t ex nya 916 som levererats med Öhlinsdämpare bak p g a att
Showa-dämparna tydligen var slut i fabriken den dagen. Man tager vad man haver.

Ett annat möjligt problem i din annons (om man vill köra gata) är mätarställningen
på 4153 km. Under 6000 km klassas som ny av Skatteverket och den som reggar in
den åker på 25% momsinbetalning.

Detta gäller om hojen är mindre än ett ar gammal. Är det äldre räknas det som begagnat oavsett miltal sa länge den är uttagen i trafik.

Detta gäller om hojen är mindre än ett ar gammal. Är det äldre räknas det som begagnat oavsett miltal sa länge den är uttagen i trafik.

Sedan när då? Uppge gärna källan till den informationen. Har Skatteverket glömt att
uppdatera informationen på sin hemsida?

Citat:
"Om fordonet är äldre än sex månader och har gått mer än 6 000 km den dag
du köper det, räknas det som begagnat "

Annars är fordonet med andra ord att betrakta som nytt och belagt med momstvång.

Skulle det vara så att mätarställningen ställer till det kan jag ställa upp på att dunka in de resterande 200 milen i pastan så att köparen slipper sin moms. :D

Sedan när då? Uppge gärna källan till den informationen. Har Skatteverket glömt att
uppdatera informationen på sin hemsida?

Citat:
"Om fordonet är äldre än sex månader och har gått mer än 6 000 km den dag
du köper det, räknas det som begagnat "

Annars är fordonet med andra ord att betrakta som nytt och belagt med momstvång.
Jag far backa. Jag har sett det nagonstans alldeles nyligt men jag kan inte komma ihag var. Du har alldeles rätt att det inte star pa skatteverkets hemsida eller broschyr.

Hej gott folk ! Har fått preliminärt info om att mc-n är äkta "R", jag kommer att träffa den danske ägaren imorgon (fredag) och då får jag fram rätt info ang. framgafel, baksving, styrdämparen, bromsok samt nr. på brickan som sitter på kronan. Tills dess önskar jag er en trevlig eftermiddag !

MVH

Boris

Ok, här är info:

Nr. på brickan som sitter på kronan: #0544

Allt är äkta på mc-n utom framgafel, baksving, styrdämparen, bromsok.
Ägaren vill gärna berätta själv om mc-n.
De som är intresserade kan nå honom på: 0045 40 14 93 61 Michael.
Han pratar bra engelska.
Jag fortsätter ha mc-n på min hemsida till försäljning. Det är rätt att mc-n måste vara minst 6 månader gammal och ha minst 600 mil på mätaren.
Info finns på vägverkets hemsida www.vv.se

Tycker ni att 135.000,- är ett skälig pris på denna Ducati ?

MVh

Boris

Last edited:
Ok, här är info:

Nr. på brickan som sitter på kronan: #0544

Allt är äkta på mc-n utom framgafel, baksving, styrdämparen, bromsok.
Ägaren vill gärna berätta själv om mc-n.
De som är intresserade kan nå honom på: 0045 40 14 93 61 Michael.
Han pratar bra engelska.
Jag fortsätter ha mc-n på min hemsida till försäljning. Det är rätt att mc-n måste vara minst 6 månader gammal och ha minst 600 mil på mätaren.
Info finns på vägverkets hemsida www.vv.se

Tycker ni att 135.000,- är ett skälig pris på denna Ducati ?

MVh

Boris

Man kan ju fråga sig lite varför vissa delar inte är äkta(nu menar jag inget ont med det här), har hojen gått på bana med crash kåpor och gått omkul så sving, framgaffel m.m har gått sönder, så han har lagat det med nya delar?, eller varför har den ej alla äkta delaren?

Man kan ju fråga sig lite varför vissa delar inte är äkta(nu menar jag inget ont med det här), har hojen gått på bana med crash kåpor och gått omkul så sving, framgaffel m.m har gått sönder, så han har lagat det med nya delar?, eller varför har den ej alla äkta delaren?

Håller med! En liten historielektion med papper osv borde ingå i köpet. Själv hade jag velat veta varför allt det smaskiga som gör den till en "R" nu är borttaget... Hur är det med motor? Är det R versionens som sitter på? det är väl den man måste lyfta toppen på för att justera ventilerna, va?

Till säljaren: Skön och ärlig inställning :tummenupp sånt betalar sig i längden!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back