Däck

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Behöver kränga på nya sulor nu till vårkanten och frågan är vilka man ska köra på har bestämt mig för Michelin. Jag kör förmestadels på gatan men tänkte på att pröva lite allmän bankörning nu inför säsong. Håller Pilot power måttet? eller man ska gå på Power 2ct eller man ska kombinera typ 2ct bak och power fram vilket blir bäst?

Ps kan tillägga att jag ej knäskrapar i nu om det kan vara till nån hjälp:hihi

Behöver kränga på nya sulor nu till vårkanten och frågan är vilka man ska köra på har bestämt mig för Michelin. Jag kör förmestadels på gatan men tänkte på att pröva lite allmän bankörning nu inför säsong. Håller Pilot power måttet? eller man ska gå på Power 2ct eller man ska kombinera typ 2ct bak och power fram vilket blir bäst?

Ps kan tillägga att jag ej knäskrapar i nu om det kan vara till nån hjälp:hihi

Kan bara hålla med till fullo, Power bak och sport fram, funkade fint för mig, på bandagar.

Du hinner göra av med många set däck på bana innan du behöver bättre däck än Power vilket även är ett utmärkt gatdäck.

Köp.

Håller med om att pilot power är ett riktigt bra däck. Dock så slits det rätt så snabbt. Räkna med att bakdäcket håller kanske 3-500mil i bästa fall. Framdäcket ungefär det dubbla.

Tack för synpunkterna precis vad jag hade hoppats på lär bli en uppsättning power längre fram.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg