Vänsterpatraskkommunist-media slår till igen..

Oavsett om författaren är kommunist... Man kan ju skriva en avhandling om vad som helst, och dra vilka jäkla slutsatser som helst, men det är inte lätt att vara objektiv. Du lyckas inte så bra själv. :)

Han tycker att beskrivningen av de borgerligas goda sammanhållning inför valet var skälig men konstaterar: Däremot kan det diskuteras om mediernas ensidigt negativa bild av Göran Persson var lika skälig.

Men (S)(V)T är ju kommunistpatraskstyrt. Hur kan de ha get en negativ bild av Fettot?

"Göteborgsposten och Aftonbladet stod för den mest balanserade bevakningen."

:confused: :confused: :confused:

Ägs inte de flesta medierna av borgare då? Aftonbladet är ju sålt. Bara ledaren kvar. Så de många redaktörer borde ju vara blå.

Detta kan nog båda vara sams om: Vi alla felbehandlas av medierna.

Det är väl bra om medias subjektivitet i viktiga frågor tas upp till diskussion? Du får ju tro att svenska folket väljer efter egen vilja om du vill men i slutänden väljer vi efter vad som står i media, vare sig vi är medvetna om det eller inte.

Oavsett om författaren är kommunist... Man kan ju skriva en avhandling om vad som helst, och dra vilka jäkla slutsatser som helst, men det är inte lätt att vara objektiv. Du lyckas inte så bra själv. :)
Man ser det man vill se...
Jag lovar dig att du skulle inte överleva en opposition på en avhandling om du inte försökt vara partisk samt presenterat siffror eller liknande för att styrka dina påstående. Du kan nog även utgå från att en eller annan akademiker gladeligen skulle vilja komma i rampljuset om det nu är fel. Även för en akademiker är det en merit att vara med på DN.s debattsida. :)
Jag vet att det kan verka revolutionerande för många debattörer på detta forum, men det går alltså att presentera stöd för sina åsikter. (Med stöd räknas då inte Aftonbladet, en kompis, mamma eller mina politiska vänner.)
Som en liten övning kunde du kanske försöka att förklara för mig vilken kunskap du har som Asp saknar eller vad i hans forskning som är fel?:confused:
Annars kommer jag att fortsätta att betrakta ditt inlägg för vad det troligen är: Förutfattade meningar.:7peta

du skulle inte överleva en opposition på en avhandling om du inte försökt vara partisk

O :fakta
Du menar väl opartisk? :va

Det vore intressant att se vad de kommit fram till i de åtta tidigare rapporterna. Skulle samma professor alltid komma fram till att media är blå i valtider är han kanske inte värd att ta på allvar. Däremot tror jag faktiskt det ligger en hel del i vad han säger. Det är ju en vetenskaplig rapport. Det gör ju att han trots allt måste presentera sin metod och sina källor och vilket perspektiv han haft.

Last edited:
Man ser det man vill se...

Det var snarare menat att reta trådskaparen lite, då hans första inlägg var formulerat som det var. ;)

Och jag har inte ens försökt påpeka några felaktigheter, eller påskina att jag är djupare insatt i frågan. Jag tror du övertolkat mitt inlägg. Alternativt att jag uttryckt mig otydligt.

Men erkänn att 100% objektivitet inte existerar! ;)

Last edited:
Det är ju inte mediernas fel att det blir negativt om Göran, då han är som han är. Sen kan medierna vinkla en del, det vet jag också.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg