Valp- tips

Vilket JÄÄÄÄVLA gnäll från alla jävla moraläckel!!

Hoppas verkligen ni hade läst på varenda liten teoretisk detalj o varenda ingående liten grej om alla delar på era motorcyklar innan ni ens satte er på dem, för FAN ta er om ni satte er o körde en sån mördarmaskin innan ni lärt er allt, ja tamefan, jag hoppas ni körde runt på en parkering med stora barriärer mot omgivningen i några år innan ni ens gav er ut i trafiken. Köra ihjäl nån oskyldig stackars tant för att ni är ute o kör på eran motorcykel som ni inte lärde er att köra innan ni började köra på den, ja guuud.

Fan ta er om ni nånsin skaffar unge utan att ha koll på varenda liten detalj o verkligen vet hur det är att ha en unge, för det kan man ju lära sig preciiiis hur det är innan man verkligen har en. Jo precis...

Eller fan, kan de va så att man lär sig så mycket man kan genom att läsa på så gott det går, sen går ytterligare ett steg och frågar lite extra.

Javisst, idiotiskt inlägg från mig. Måste ju försvara min köra kawakex :näsblod

Fan hållt mig i 12 timmar nu från att skriva, men blir så jävla trött på alla jävla moralmuppar som direkt ska döma ut folk.

Själv har jag vett nog att inte skaffa en accessoar även fast jag skulle vilja för ja har inte tid o ork. Men döm inte ut folk hela jävla tiden.

:pannkyss

Dagens inlägg!! :tummenupp

Citerar:
"Vilket JÄÄÄÄVLA gnäll från alla jävla moraläckel!!"
:D!

Hoppas verkligen ni hade läst på varenda liten teoretisk detalj o varenda ingående liten grej om alla delar på era motorcyklar innan ni ens satte er på dem, för FAN ta er om ni satte er o körde en sån mördarmaskin innan ni lärt er allt, ja tamefan, jag hoppas ni körde runt på en parkering med stora barriärer mot omgivningen i några år innan ni ens gav er ut i trafiken. Köra ihjäl nån oskyldig stackars tant för att ni är ute o kör på eran motorcykel som ni inte lärde er att köra innan ni började köra på den, ja guuud.

Men att veta vilken fot man anväder för att växla med, vilken hand till respektive gas och broms, vilka trafikregler som gäller och vilken grund och skyddsutrustning man kan behöva är väl också för mycket...

Det har mer med djurskydd och att "veta vad man ger sig in på vid hundägandeskap" att göra än moralkärringerignäll.
Något som första inlägget sorgligt tydligt visade att vederbörande inte satt sig in i.

Men att veta vilken fot man anväder för att växla med, vilken hand till respektive gas och broms, vilka trafikregler som gäller och vilken grund och skyddsutrustning man kan behöva är väl också för mycket...

Det har mer med djurskydd och att "veta vad man ger sig in på vid hundägandeskap" att göra än moralkärringerignäll.
Något som första inlägget sorgligt tydligt visade att vederbörande inte satt sig in i.

Okey, skulle jag säga o bete mig i verkligheten som jag gör på detta forum så vore jag inte långlivad.

Med andra ord, hon kanske vet mer än vad hon gjorde sken av för att få så bra tips som möjligt o inte bara ett "du verkar ha koll på dedär så det bli bra".
Som jag skrev tidigare, ge fan i att bara döma ut direkt.

När jag vill ha svar på en fråga som jag har lite koll på men inte helt så gör jag sken av att jag är en snefödd blondin, just för att få så bra hjälp som möjligt.

Hej allihopa! I morgon hämtar jag min lilla valp. En bladrastik ( chit-zu, pudel och cotton de trulé). Behöver lite tips, ska vara ledig nu i två veckor och få henne rumsren och bara ta hand om henne. Hon är åtta veckor och heter Maja. Tips??????

En så liten valp är inte helt färdigutvecklad att den kan bli rumsren på två veckor, räkna i stället med några månader.

Ta ut henne efter sömn, bus och mat, beröm henne när hon kissar ute.
Fya henne INTE när det händer olyckor inne. För du vill väl inte ha en sönderstressad hund?

Cotton de trulé? Vad är det?
Menar du Cotton de Tuléar?

//Kicki

Okey, skulle jag säga o bete mig i verkligheten som jag gör på detta forum så vore jag inte långlivad.

Med andra ord, hon kanske vet mer än vad hon gjorde sken av för att få så bra tips som möjligt o inte bara ett "du verkar ha koll på dedär så det bli bra".
Som jag skrev tidigare, ge fan i att bara döma ut direkt.

När jag vill ha svar på en fråga som jag har lite koll på men inte helt så gör jag sken av att jag är en snefödd blondin, just för att få så bra hjälp som möjligt.

Om man vill ha så bra hjälp som möjligt postar man väl inte en hundfråga på ett MC-forum, ens på Offtopicdelen när det finns flera stora hundforum tillgängliga??
Bästa tips får man dessutom när man har en specifik frågeställning klar för sig.

Alla grundläggande och relevanta tips hade hon dessutom fått reda på när man tagit del av vilken "Skaffa valp bok" som helst, plus att föreställningen om att få valpen rumsren på två veckor redan varit dödad...

Men va fan... valptips... vassego: www.skk.se -> Om hund (vänster marginal) -> Att köpa hund överst vänster marginal) -> fem goda råd (överst, längst till höger).

Om man vill ha så bra hjälp som möjligt postar man väl inte en hundfråga på ett MC-forum, ens på Offtopicdelen när det finns flera stora hundforum tillgängliga??
Bästa tips får man dessutom när man har en specifik frågeställning klar för sig.

Alla grundläggande och relevanta tips hade hon dessutom fått reda på när man tagit del av vilken "Skaffa valp bok" som helst, plus att föreställningen om att få valpen rumsren på två veckor redan varit dödad...

Men va fan... valptips... vassego: www.skk.se -> Om hund (vänster marginal) -> Att köpa hund överst vänster marginal) -> fem goda råd (överst, längst till höger).

Hon kanske bara hade detta forumet att hänga på för att ställa en fråga om hundar och inte kände till något annat forum. Och med tanke på vilka frågor och trådar som skapas under ÖD så tycker jag inte denna tråden är felaktig.

Och som du sen gjorde i slutet av ditt inlägg var att länka till Svenska Kennelklubben var ju alltid något. :tummenupp

Önskar de kunde införa hundkörkort!
Ett kattkörkort vore bättre. Det är alltid sådant jävla daltande med hundar medan ingen gör ett skit åt misskötta katter. Jag kan ju bara tänka mig vilket liv det skulle bli om folk började skaffa sig sommarhundar.

Hon kanske bara hade detta forumet att hänga på för att ställa en fråga om hundar och inte kände till något annat forum. Och med tanke på vilka frågor och trådar som skapas under ÖD så tycker jag inte denna tråden är felaktig.

Men att be om tips på ett hojforum kvällen före man ska
hämta sin valp låter ju inte helt genomtänkt.

2704377

Men att be om tips på ett hojforum kvällen före man ska
hämta sin valp låter ju inte helt genomtänkt.
Jag har ingen aning om hennes motiv att skapa en tråd kvällen före hon ska hämta valpen, och det har nog ingen annan heller. Så därför spekulerar jag inte heller eller indirekt ber henne att tänka om när det gäller att skaffa hund.

Jag har ingen aning om hennes motiv att skapa en tråd kvällen före hon ska hämta valpen, och det har nog ingen annan heller. Så därför spekulerar jag inte heller eller indirekt ber henne att tänka om när det gäller att skaffa hund.

Jag har inte bett henne att tänka om, jag har gett henne ett tips ang rumsrenhet.
Men jag kan inte låta bli att reagera för jag tycker att det spontanköps
på tok för många hundar.
Men Kawakex har kanske tänkt över det här köpet noggrant och då kan
jag bara önska henne lycka till med 12-14 härliga hundår.

//Kicki

Fan va alla ska vara bäst på detta forumet. Moralkärringarna borde ju bekämpa brottslighet om nätterna istället för att spy galla här.

Folk kommer alltid att vara folk.

2704393 Jag har inte bett henne att tänka om, jag har gett henne ett tips ang rumsrenhet.
Men jag kan inte låta bli att reagera för jag tycker att det spontanköps
på tok för många hundar.
Men Kawakex har kanske tänkt över det här köpet noggrant och då kan
jag bara önska henne lycka till med 12-14 härliga hundår.

//Kicki
Jag sa aldrig att DU specifikt sagt till henne att inte skaffa hund ;)
Du var ju en av de få som kom med tips så :thumbsup:

Ja.. Det är idiotiskt att inte vara förberedd när man får hem en valp.
Vad jag kan utläsa av KKs inlägg så tror hon inte att valpen kommer vara rumsren efter två veckor. Det hon skriver är att hon har tagit ledigt i två veckor för att kunna vara hemma med valpen. Vad jag har förstått så bor KK med en karl, och KK jobbar väll natt? Gör hennes kille det med? Om det nu är så att han inte gör det, så kommer ju valpen inte vara ensam någonting.... Om jag nu är felinfomerad, så kan det ju faktiskt vara så att någon annan kan vara hemma med valpen. Det kan ju oxå vara så att hon kan ta med sig valpen till jobbet, va fn vet jag, men man BEHÖVER inte tro det värsta jämt. Det finns MÅNGA här inne som har kunskaper. Dela med er och hjälp KK att bli en så bra hundägare hon kan bli. Jag tror inte att hon blir bättre hundägare av att ni skriver ner henne på det här sättet. Alla är vi barn i början...

KK påstår inte att hon INTE kan, men heller inte ATT hon kan... Vad vet vi om vad hon har läst eller inte läst. Som någon skriver...Hon kanske bara har detta forum att fråga på, och nu har hon fått tips på ställen hon kan söka info på. Det är inte alltid man vet vilka forum som är bra eller inte.
Aja.. Jag tycker att det är bra att hon överhuvudtaget frågar. Mycket bättre än att tro att man kan allt när man är nybörjare.

@KK: Jag skulle inte fråga saker på vovve.net. De är mer moralkärringar än här, däremot är det en bra kunskapsbank när man sållar bland inläggen. Sök och du skall finna... Du kan även fråga mej via pm eller i gbn...

Detta är nog fn första gången som jag tycker att KK har blivit taskigt påhoppad.

/Carin

Nej det tycker jag inte, det gäller ett djur, en hund, inte någon leksak och det är väldigt sorgligt att så många inte förstår det. Det gör mig extremt upprörd eftersom att jag älskar hundar och jag har sett på tok för många bli misskötta, inte av illvilja utan av okunskap. Önskar de kunde införa hundkörkort!

Håller med.
Borde gälla samma sak för barn. När man ska skaffa en hundvalp ställer en seriös uppfödare motfrågor och kollar upp en lite. Skaffa barn krävs det bara två puckon och sen är det klart. Ingen koll där inte.

Ett kattkörkort vore bättre. Det är alltid sådant jävla daltande med hundar medan ingen gör ett skit åt misskötta katter. Jag kan ju bara tänka mig vilket liv det skulle bli om folk började skaffa sig sommarhundar.

Sant!! :gnissla

Detta är nog fn första gången som jag tycker att KK har blivit taskigt påhoppad.

Och det var första gången för mig att tycka "att nu är hon fan dum nog" ! :hihi ;)

Håller med om ett nedanstående inlägg om att det spontanköps för mycket hundar och skaffas för mycket hundar utan tillräcklig tanke på införskaffandet sett ur hundens synvinkel.
Men jag kanske var för snabb på tangentbordet och lite för grinig... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg